شناسهٔ خبر: 100684 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه راه‌ها و راه‌آهن استان زنجان / در برنامه قرار گرفتن توسعه و افزایش باند فرودگاه زنجان / ارایه طرح جامع حمل و نقل به مجلس

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از ارایه طرح جامع حمل و نقل به مجلس برای تحول در اجرای پروژه‌ها و تامین منابع مالی پروژه‌های حمل‌و‌نقلی، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی امروز ۲۷ آبان در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن زنجان و روند اجرا و تکمیل خط دوم پروژه راه‌آهن قزوین- رشت در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اعلام کرد: مسیر ریلی قزوین- زنجان یکی از مسیرهای پرتردد کشور است که تا قبل از این، یک خطه بوده است. درخصوص اجرای خط دوم آن اقداماتی انجام شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها ۸۰۰ میلیارد تومان برای اتمام خط دوم این پروژه اعتبار لازم است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سفر امروز رییس‌جمهور به استان زنجان، با تخصیص اعتبار به پروژه خط دوم راه‌آهن قزوین- رشت موافقت شده است که تخصیص می‌یابد. انتظار داریم تا پروژه طی دو سال به اتمام برسد.

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: حدور ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای راه و راه‌آهن و توسعه راه‌های استان زنجان و همچنین راه‌هایی که مشکلات جدی دارند پیش‌بینی شده است که پرداخت می‌شود.

قاسمی گفت: با سهمیه بنیاد مسکن در استان زنجان، بیش از 20 هزار واحد مسکن نهضت ملی آغاز شده است که فعال شدن این تعداد واحد مسکونی در استان به معنای رونق اقتصادی و اشتغال است.

وی از ارایه طرح جامع حمل و نقل به مجلس خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا در روند اجرای پروژه‌های حمل و نقلی و تامین منابع اعتباری تحولی ایجاد شود.

قاسمی تصریح کرد: در سفر امروز به زنجان، توسعه و افزایش باند فرودگاه بین‌المللی زنجان جزو برنامه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی، قرار گرفت.