شناسهٔ خبر: 100699 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سفر سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران به هرمزگان و یزد:

بازدید از محلات زلزله زده هرمزگان/ تامین اعتبار برای بازآفرینی بافت فرسوده یزد و میبد

بازدید سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران به منظور بازدید از بافت فرسوده به استان‌های هرمزگان و یزد سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن احمدی نوری سرپرست شرکت بازآفرینی ایران به منظور بررسی میزان خسارات زلزله هرمزگان در بافت‌ فرسوده فین به استان هرمزگان سفر کرد.

احمدی نوری در خصوص میزان خسارت به بارآمده ناشی از زلزله توضیحاتی ارایه کرد و گفت: با توجه به بازديد صورت گرفته از واحدهاي مسكوني واقع در بافت‌هاي ناكارآمد (فرسوده میانی و سکونتگاه‌ها) در شهر بندرعباس، ۳۵ واحد در این بافت‌ها آسیب دیده‌اند. البته به دنبال این هستیم شرایطی مهیا شود تا ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی بندرعباس بتوانند برای نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود از تسهیلات کم‌بهره بانکی استفاده کنند و این امر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

گفتنی است در این سفر مجید روستا عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران، احمدی نوری را همراهی می‌کرد.

سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین به منظور بازدید از بافت‌هاي تاريخي و فرسوده شهرهاي تفت و ميبد به استان یزد سفر کرد.

 حسن احمدی نوری در این سفر به همراه علی نیکزاد نايب رييس مجلس شوراي اسلامي از محور تاريخي طريق الرضا(ع) شهر تفت از باغ خندان تا محله گرمسير و بافت تاريخي راسته بازار ميبد بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، در این سفر مقرر شد در قالب يك اقدام مشترك بين شهرداری، اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگری استان و نیز شركت بازآفرينی شهری ايران با تامين اعتبار عمليات اجرايي ساماندهي و احيا بافت‌های تاريخی تفت و میبد آغاز شود.