شناسهٔ خبر: 100701 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در نیمه شمالی کشور/ بارش در نیمه غربی کشور از یکشنبه

آلودگی هوا کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای طی امروز و روزهای آتی اعلام کرد و از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در نیمه شمالی کشور خبر داد.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌و هشتم آبان و هفته پیش‌رو گزارش داد و گفت:امروز در جنوب شرق  کشور وزش باد و بر روی ارتفاعات کرمان، نیمه جنوبی فارس و غرب هرمزگان رگبارهای پراکنده را انتظار داریم. سایر مناطق کشور جوی آرام خواهند داشت و طی دو روز آینده با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نیمه شمالی کشور افزایش غلظت آلاینده‌های جوی اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: فردا در ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، غرب فارس و جنوب اصفهان رگبارهایی به صورت پراکنده رخ می‌دهد.

نقشینه گفت: روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب به کشور در نیمه غربی، شمال فارس، شمال بوشهر و غرب اصفهان بارش‌ها آغاز می‌شود. دوشنبه گستره فعالیت سامانه به جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، قزوین و تهران کشیده خواهد شد و به تدریج به مناطقی از شرق و شمال شرق نیز به صورت بارش پراکنده خواهد رسید.

وی افزود: دوشنبه بارش در جنوب غرب و غرب تقویت شده و نیمه غربی کشور بارش خواهد داشت. دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و غرب سواحل خزر نیز تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت. در مناطق سرد و مرتفع بارش‌ها به صورت برف و در جنوب همراه با رعدوبرق خواهد بود. سه شنبه مناطقی از شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده خواهد داشت و این سامانه روز سه شنبه  از کشور خارج خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در تهران طی سه روز آینده غبار محلی شکل می‌گیرد و  این شهر روز دوشنبه بارانی خواهد شد. بیشینه دمای امروز تهران ۱۱، فردا ۱۲ و پسفردا ۱۴ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما در مهرآباد ۳ و در شمیرانات یک درجه زیر صفر پیش‌بینی شده است.