شناسهٔ خبر: 100733 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان خبر داد:

بیش از ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان سیستان و بلوچستان آماده آسفالت است

علی خانقایی مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان در سفر به استان سیستان و بلوچستان علی خانقایی مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان در سفر به استان سیستان و بلوچستان از آمادگی بیش از ۱۰۰ کیلومتر از راه های روستایی این استان برای اجرای عملیات آسفالت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) علی خانقائی، مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان با اشاره به زیر سازی ۱۰۳ کیلومتر از راه‌های روستایی استان برای اجرای عملیات آسفالت افزود: درصدد هستیم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز در آینده نزدیک این اقدام عملیاتی شود.

خانقائی اظهار داشت: طول محورهای روستایی این استان ۱۶ هزار و ۳۰۸ کیلومتر است که ۶۴۱۶ کیلومتر (معادل ۳۹ درصد) تا کنون آسفالت شده است.

وی با بیان این که بهبود وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق کمک کرده و مسیر دستیابی کشور به توسعه پایدار را نیز هموار کند، گفت: این سازمان تلاش دارد در یک برنامه مدون پنج ساله، با آسفالت محورهای روستایی بالای ۵۰ و ۲۰ خانوار به ویژه در استان های کمتر برخوردار نظیر سیستان و بلوچستان به توسعه این مناطق کمک نماید.

مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان خاطر نشان کرد: توسعه زیرساخت‌ها در روستاها با هدف حفظ جمعیت، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه و رونق آنها در اولویت این سازمان قرار دارد.

لازم به ذکر است، وی از محورهای روستایی شهرستان های میرجاوه، سیب و سوران، هامون، زهک و هیرمند بازدید کرد.