شناسهٔ خبر: 100752 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده ای شيراز خبر داد:

فعالیت های مستمر راهداري در ۹ محور مواصلاتی و پر تردد شهرستان شيراز

رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شيراز رئیس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان شيراز از فعالیت راهداران در ۹ محور پر تردد و مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس)، رئیس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان شيراز از فعالیت راهداران در ۹ محور پر تردد و مواصلاتی این شهرستان خبر داد و گفت: در محور شيراز-سروستان عمليات پاكسازي حريم راه و تيغ زني، تنظيف رفوژ مياني و حاشيه راه (گردنه گلچهره) و ترانشه برداري جهت افزايش ديد و ايمن شدن حاشيه راه پيچ شاهچراغي توسط راهداران این شهرستان و با مشارکت خيرین صورت پذیرفته است.

 عبدالرسول باصری افزود : در محور شيراز –كوار نیز عمليات پاكسازي حريم راه (تيغ زني و تنظيف)، ترانشه برداري در محل قوس افقي پل فسا جهت افزايش ديد و ارتقاء ايمني توسط راهداران و با مشارکت خیرین انجام شده است.

وی ادامه داد : عمليات هاي احداث رمپ ايمن جهت شهرك شهيد مرادي ، پاكسازي حريم راه (تيغ زني)، پاكسازي و تنظيف حاشيه راه و رفوژ مياني گردنه ملاخرنه، ترانشه برداري و ريزش برداري در محل قوس رمپ خروجي از سمت دشت ارژن به محور قديم خان زنيان، احداث خاكريز و پاكسازي دهانه پل ها و موج تراشي و مضرس كردن آسفالت گردنه ملاخرنه (آسفالت تراشي) در محور شيراز-ارژن نیز از دیگر اقدامات راهداری شهرستان شیراز است.

باصری با بیان اینکه در محور شيراز- سپيدان نیز پاكسازي حريم راه و تيغ زني رفوژ مياني اجرا گرديده خاطرنشان كرد: عمليات ترانشه برداري در سه نقطه جهت ارتقاء ايمني در محور قلات- خان زنيان (شب شتري- گردنه قلات- كوديان) انجام شده است.

رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان شيراز با اشاره به اینکه محور شیراز-مرودشت از محورهای پرتردد استان و کشور می باشد افزود :در این محور عمليات ترانشه برداري در گردنه احمد بن موسي(ع) ، عمليات شانه سازي و بخشنده كردن محور شيراز-مرودشت و تنظيف حاشيه و در رفوژ مياني راه توسط عوامل راهداري اجرا شده است.

 عبدالرسول باصري در ادامه از ترانشه برداري در ابتداي محور كهمره سرخي جهت ارتقاء ايمني و افزايش ديد در قوس افقي، ترانشه برداري و دپو مصالح جهت انجام عمليات بخشنده كردن و شانه سازي براي ارتقاء ايمني محور سياخ دارنگون خبر داد و اظهار داشت : ترانشه برداري و خاكبرداري جهت بهسازي محور ميانرود گردنه بابا حاجي نیز صورت پذیرفته است.