شناسهٔ خبر: 100759 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار سطح نارنجی هواشناسی:

تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور

هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی با صدور یک هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی با صدور یک هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری خبر داد.

نوع مخاطره این سامانه بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و در ارتفاعات بارش برف و منطقه اثر آن روز یک‌شنبه کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و شمال بوشهر، و روز دوشنبه کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، شمال فارس و جنوب کردستان است. 

اثر مخاطره این سامانه جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیلها، اختلال تردد در جاده ها، کاهش دید، تاخیر و احتمال لغو در پروازها است، بنابراین پرهیز از سفرهای غیرضروری، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیلها ،اجتناب از فعالیت های کوهنوردی، عدم جابجایی عشایر، پرهیز از چرای دام در ارتفاعات، هنگام سفر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و اطمینان از میزان سوخت خودرو توصیه می‌شود.