شناسهٔ خبر: 100777 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهدارای و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طبس خبر داد:

اجرای ۳۲ کیلومتر عملیات روکش ماسه آسفالت سرد محورهای مواصلاتی سه گانه طبس

اجرای 32 کیلومتر عملیات  طبس روکش.jpg رئیس اداره راهدارای و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طبس از خاتمه پروژه اجرای ۳۲ کیلومتر روکش ماسه آسفالت سرد محورهای مواصلاتی حوزه این شهرستان و راه روستایی نجات آباد بخش دستگردان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌جنوبی) محسن حیدری، رئیس اداره راهدارای و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طبس گفت: این پروژه با هدف بهسازی رویه آسفالتی، بهبود ویژگی‌های عملکردی و تامین ایمنی ۳ محور مواصلاتی طبس-دیهوک ، طبس-یزد ،ده محمد-عشق آباد-بردسکن و همچنین بهسازی راه روستایی نجات آباد در بخش دستگردان در قالب امانی-پیمانی آغاز شده است.

وی افزود: پس از ۲ ماه کار و تلاش مشارکتی راهداران شهرستان طبس و پیمانکار طرف قرار داد سرانجام صبح امروز خاتمه  و به زیر بار ترافیک رفت.   

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طبس ادامه داد: با مشاهده افت کیفیت رویه آسفالتی در محورهای مواصلاتی شهرستان طبس در وهله نخست نسبت به اولویت‌بندی مقاطع اقدام شد که پس از ارزیابی های فنی و میدانی ؛ ۱۰ کیلومتر در حدفاصل روستای ده محمد تا شهر عشق اباد، ۶ کیلومتر از معبر ارتباطی عشق آباد-بردسکن،۵ کیلومتر از محور شریانی طبس-دیهوک،مقدار ۱۰ کیلومتر از محور شریانی طبس-یزد و همچنین راه روستایی عشق آباد-نجات آباد به طول ۱ کیلومتر، در زمره مقاطعی با شدت آسیب بالا شناسایی شدند.

 حیدری تصریح کرد: با توجه به شرایطی اعتباری، اجرای روکش ماسه آسفالت به عنوان راه حلی پربازده و کم‌هزینه در  دستور کار قرار گرفت تا سرانجام از طریق اجرای آن شاهد ارتقای کیفیت بهره برداری و افزایش عمر این محور های پرترافیک بین شهری باشیم.