شناسهٔ خبر: 100805 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان خبر داد:

پاکسازی و بازگشایی همه محورهای اصلی و شریان‌های حیاتی هرمزگان پس از وقوع زلزله/ برآورد تحمیل خسارت ۳ هزار و ۹۰۰ میلیون ریالی

آرش رضایی مدیرکل راه‌وشهرسازی هرمزگان با اشاره به وقوع زلزله اخیر در این استان، گفت: همه محورهای اصلی و شریان‌های حیاتی پس از وقوع زلزله، پاکسازی و نسبت به بازگشایی آنها اقدام شد.

آرش رضایی، مدیرکل راه‌وشهرسازی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، در تشریح آخرین وضعیت محورهای اصلی و شریانی استان و امکان تردد در راه‌ها، اظهار داشت: همه محورهای اصلی و شریان‌های حیاتی پس از وقوع زلزله با حضور نیروهای پلیس و اداره کل راهداری و همچنین با تعیین مسیر جایگزین از لحاظ فرو ریزش کوه‌های اطراف، پاکسازی و نسبت به بازگشایی اقدام شد.

وی با بیان اینکه در چند نقطه از مسیر به علت ناهمواری‌ها و ترک‌های ایجاد شده در آسفالت، پس از انجام مطالعات زمین‌شناسی، ترک‌ها در لایه‌های سطحی تشخیص داده شد، توضیح داد: با استفاده از آسفالت گرم، ترک‌ها تسطیح و سپس با اجرای روکش آسفالت نواقص برطرف شد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان هرمزگان همچنین یادآور شد: بر اثر زلزله در چندین نقطه،  پل‌ها دچار افتادگی و در نتیجه ايجاد اختلاف در سطح مسیر شده بودند که با تزریق بتن ترمیم شدند.

به‌گفته رضایی پس از تزریق بتن و ترمیم این نقاط، محور بدون هیچ مشکل فنی رفع نقص شد و هم‌اکنون انتقال ترافیک در جریان است.

وی همچنین درباره وضعیت تونل‌ها نیز اظهار داشت:‌ تمامی تونل‌های موجود در محور سرزه، تنگ زاغ و ایست بازرسی شهید میرزایی دو ساعت بعد از زلزله با حضور نیروهای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور از وجود سنگ‌ و خاک‌ کوه‌های اطراف پاکسازی و مسیر برای انتقال ترافیک با سرعت مطمئن بازگشایی شد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان هرمزگان درباره میزان خسارت‌های وارده به ابنیه و راه‌ها نیز گفت: بر اساس ارزیابی کارشناسان کمیته پیشگیری مجموعه وزارت راه‌وشهرسازی در استان، معادل ۳ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال مطابق جدول پنج سازمان مدیریت کشور برآورد خسارت شده است.

وی یادآور شد: خسارت‌های برآورد شده به اداره مدیریت بحران استان ارسال شده است.