شناسهٔ خبر: 100857 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران خبر داد:‌

طرح شناسایی محلات و محدوده های هدف بازآفرینی شهر آمل تصویب شد

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران از تصویب طرح شناسایی محلات و محدوده های هدف بازآفرینی شهر آمل در کمیسیون ماده ۵ و ابلاغ آن توسط استانداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، سید عباس رهگشای معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، گفت: بازآفرینی شهری شامل اقدامات جامع و یکپارچه برای حل مشکلات در محلات هدف می باشد که منجر به توسعه چشمگیری در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی خواهد شد.

رهگشای با اشاره به این مهم که مواردی همچون  اتلاف انرژی، آلودگی منابع، فقدان ایمنی، محرومیت، نازل بودن کیفیت زندگی، کمبود سرانه های فرهنگی و رفاهی، عدم استحکام بنا و ... از شاخص ها و مولفه های مهم و اولویت دار طرح می باشد افزود: این طرح را می توان مقدمه ارتقاء کمی و کیفی زندگی ساکنان محلات هدف بازآفرینی در نظر گرفت.

همچنین وی اظهار کرد: مسیر طرح به گونه ای است که در ابتدا  کل شهر در مبحث ناکارآمدی مورد ارزیابی وسنجش  قرار می گیرد و سپس بلوک هایی که دارای ناکارآمدی کامل، ناکارآمدی زیاد و نسبتا زیاد باشند مورد تصویب قرار می گیرند.

رهگشای خاطر نشان ساخت: مساحت  محدوده های بازآفرینی تعیین شده در این طرح  با در نظر گرفتن محدوده تاریخی مصوب شهر آمل یک هزار و ۱۳۱هکتار  وشامل ۲۰ محدوده می باشد که این رقم  حدود ۴۰ درصد از محدوده شهر آمل را شامل می شود که از لحاظ نوع شاخص و شدت ناکارآمدی ها متفاوت است.

وی همچنین از تهیه سند بازآفرینی منطبق بر طرح مذکور خبر داد و افزود: راهبردها، سیاست ها و  اولویت های اجرایی توسط کارشناسان این این اداره کل تنظیم و طبقه بندی شده و دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی شهرستان بر اساس همین طرح، پروژه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی را طی بازه زمانی ۲ الی ۱۵ ساله در دستور کار قرار دهند.

در پایان رهگشای با تاکید بر این موضوع که سند بازآفرینی، استراژی و نقشه راه همه دستگاه های اجرایی در محدوده هدف می باشد ابراز امیدواری کرد که دستگاه ها با هم افزایی و نگاه توامان و همچنین  با تخصیص ۳۰ درصد از  اعتبارات به  اینگونه محدوده ها،  بتوانند در راستای برون رفت از مشکلات،گام های مهمی بردارند.