شناسهٔ خبر: 10088 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام شد:

۱۲ پیمانکار مسکن مهر پردیس اخطار گرفتند/ دلیل اخطار و شرط ادامه همکاری پیمانکاران با شرکت عمران

حبیب الله طاهرخانی معین ویژه مسکن مهر پردیس از ارائه اخطار به ۱۲ پیمانکار پروژه‌های مسکن مهر در این شهر خبر داد که بنا به دلایل مختلفی زیر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند.

حبیب‌اله طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اخطاریه‌هایی که به برخی پیمانکاران پروژه‌های مسکن مهر پردیس داده شده است گفت: با توجه به اینکه برخی پیمانکاران مسکن مهر پردیس در چارچوبی که برایشان تعیین شده پیشرفت قابل قبولی نداشتند و پروژه‌هایشان کمتر از ۴۰ درصد پیشرفت دارد عملکردشان مورد به مورد بررسی شد. علت کم‌کاری برخی از این پیمانکاران زمین‌های معارض بود؛ به طور مثال بخشی از پروژه‌ها ساخته شده اند اما در نیمه راه به معارض برخورد کرده و تکمیل‌شان متوقف شده است.

وی از ارائه اخطار به ۱۲ پیمانکار کم کار خبر داد و افزود: به پیمانکاران کم‌کار تا پایان ماه جاری (مردادماه) مهلت داده شد این کم‌کاری را جبران کرده و پیشرفت ماهانه‌شان را به پنج درصد برسانند، در غیراین صورت تامین دلیل شده و بلافاصله پیمانکاران دیگری که عملکرد مناسبی دارند، جایگزین‌ می‌شوند. پیمانکارانی که با معارض مواجه شده اند شامل این اخطارها نیستند.

معین ویژه شهر جدید پردیس درباره علت کم‌کاری این پیمانکاران اظهار کرد: هر چند شرکت عمران شهرهای جدید از نظر پرداخت به این پیمانکاران هیچ مشکلی ندارد اما برخی از آن‌ها یا به دنبال سودهای آنچنانی‌اند که در مسکن مهر پیدا نکردند یا منتطر دستورالعمل‌های بعدی برای افزایش قیمت هستند.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه این گفتگو از تشویق برخی پیمانکاران هم خبر داد و اضافه کرد: در راستای سیاست‌های تنبیهی، تشویق و ترغیب پیمانکاران را هم در نظر گرفته‌ایم؛ به همین منظور برای پیمانکارانی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند سازوکارهای تشویقی اعمال می‌شود تا سریعتر به مرحله نازک‌کاری واحدها برسند./

نظر شما