شناسهٔ خبر: 100883 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح راهداری زمستانی در استان قزوین کلید خورد

رزمایش طرح راهداری زمستانی طرح راهداری زمستانی با حضور ۳۵۰راهدار به همراه ۳۰۰دستگاه ماشین‌آلات در قالب ۲۴تیم عملیاتی در استان قزوین آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین) این طرح با حضور مسئولان استانی ، انتظامی و امدادی با برگزاری رزمایش خودرویی دستگاه های خدمات‌رسان امروز دوشنبه به طور رسمی کلید خورد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در این آِیین گفت: در قالب این طرح امسال ۳۵۰ راهدار با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در ۲۶ راهدارخانه این استان در قالب ۲۴ تیم عملیاتی به ارایه خدمات به مسافران و کاربران جاده‌ای خواهند پرداخت.

جواد حق‌لطفی افزود:البته پاییز امسال تاکنون ۴ مرحله برف روبی مناطق کوهستانی و گردنه های استان نیز توسط راهداران انجام شده است.

وی اضافه کرد:نمک پاشی در شرایط جوی نامناسب با هدف جلوگیری از انسداد راهها یا رفع انسداد مسیرها حداکثر با سرعت ۲۰ کیلومتر امکان‌پذیر است بنابراین رانندگان باید در شرایط جوی نامساعد از انجام مسافرت خودداری کنند و در صورت ضرورت به انجام سفر تجهیزات زمستانی لازم به ویژه زنجیر چرخ و سوخت کافی را به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از هموطنان خواست پیش از انجام سفرهای ضروری برای اطلاع از وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده های کشور با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای تماس بگیرند.

استان قزوین دارای هزار و ۳۷۲ کیلومتر راه شریانی و ۵ هزار و ۳۳۲ کیلومتر راه روستایی و ۸۷ گردنه برف‌گیر است.

در پایان این مراسم ماشین آلات راهداری به همراه یگان خودرویی پلیس راه، جمعیت هلال احمر، فوریت های پزشکی و مدیریت بحران با رژه در مقابل جایگاه مسئولان توان عملیاتی خود را برای ارایه خدمات به رانندگان و مسافران به نمایش گذاشتند.