شناسهٔ خبر: 100947 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

صدور دو هشدار سطح نارنجی و زرد آلودگی هوا:

تشدید پایداری هوا در اصفهان، تهران و کرج/ ضرروت خودداری تمام گروه‌های سنی از تردد در روز پنجشنبه

آلودگی هوا سازمان هواشناسی کشور دو هشدار سطح نارنجی و زرد آلودگی هوا منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور با صدور یک هشدار سطح نارنجی آلودگی هوا از تشدید پایداری هوا در روز پنجشنبه چهارم آذر در اصفهان، کرج و تهران خبر داد.

نوع مخاطره این سامانه انباشت و افزایش غلظت آلاینده ها همراه با کاهش کیفیت هوا و اثر مخاطره آن افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توام با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی است و در صورت عدم رعایت و کنترل منابع آلاینده، احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی وجود دارد.

بنابراین مدیریت جهت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر عدم تردد برای تمام گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

این سازمان همچنین با صدور یک هشدار سطح زرد،  از پایداری در جو در روزهای سه‌شنبه تا پنچشنبه هفته جاری خبر داد.

نوع مخاطره این سامانه افزایش غلطت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا و منطقه اثر آن روز سه‌شنبه  اراک، ارومیه، اصفهان، تبریز، تهران و کرج، روز  چهارشنبه  اراک، ارومیه، اصفهان، تبریز، تهران، کرج و مشهد، و روز پنج‌شنبه اراک، ارومیه، تبریز و مشهد است.

اثر مخاطره این سامانه افزایش شاخص کیفیت هوا درحد ناسالم برای گروه های حساس و احتمال رشد آن تا ناسالم برای تمام گروه‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک) است، بنابراین پرهیز از ترددهای غیر ضروری، بویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها توصیه می‌شود.