شناسهٔ خبر: 101017 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شعب بانک مسکن استان اردبیل:

استفاده از ۴ میلیارد ریال تسهیلات طرح زوجین در بانک مسکن فراهم شد

ابوالفضل کوهی - بانک مسکن مدیرشعب بانک مسکن استان اردبیل از امکان استفاده از ۴ میلیارد ریال تسهیلات جهت خرید خانه توام با جعاله تعمیر ،تحت عنوان طرح زوجین در بانک مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، ابوالفضل کوهی فرد مدیر شعب بانک مسکن اردبیل اظهار کرد: براساس مصوبه‌ شوراي پول و اعتبار و در راستاي افزايش قدرت خرید اقشار مختلف مردم و نیز افزایش اثربخشي ميزان تسهيلات مسكن نسبت به ارزش املاك مسكوني و تسهيل در شرايط خانه‌دار شدن هم‌ استان های عزیز، سقف تسهیلات در قبال اوراق  ممتاز بانک مسکن افزایش یافت .

وی افزود: سقف تسهيلات ساخت و خريد مسكن  برای واحدهاي مسكوني با حداكثر قدمت ۲۵ سال ساخت از محل اوراق گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن همراه با جعاله به صورت انفرادي در شهر اردبیل ۲۴۰میلیون تومان و درساير مناطق شهرستان های تابعه ۲۰۰میلیون تومان بوده و در صورت درخواست اخذ تسهيلات از سوي زوجين(با جعاله)،  در شهر اردبیل۴۰۰ میلیون تومان و در ساير  شهرستانهای استان۳۲۰ ميليون تومان تعيين مي‌گردد.

مدیر شعب بانک مسکن استان اردبیل گفت:  در املاك با قدمت بيش از ۲۵ سال ساخت و حداكثر تا ۳۰ سال ساخت، سقف تسهيلات از محل اوراق  با احتساب جعاله تعمیر در شهر اردبیل و سایر شهرستانها  به ترتيب۲۰۰ میلیون تومان و ۱۶۰ميليون تومان و به تبع آن در تسهيلات زوجين به ترتيب۳۲۰ و۲۴۰ميليون تومان تعيين مي‌گردد.

کوهی فرد ادامه داد: در پرداخت تسهيلات جديد خريد مسكن يا جعاله (صرفاً از محل اوراق ممتاز) علاوه بر انتقال يا ابقاي مانده بدهي تسهيلات قبلي در زمان تعويض وثيقه، تغيير نام مديون و يا هر دو با هم سقف‌هاي تسهيلات از محل اوراق ممتاز مندرج در بندهاي قابل پرداخت است.