شناسهٔ خبر: 10102 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای عملیات آرام سازی و اصلاح شیب شیروانی محورهای استان قم

اصلاح شیب سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان قم اعلام کرد: عملیات آرام سازی در قالب اصلاح شیب شیروانی، تسطیح حریم، رفع افتادگی شانه، ایمنی سازی دهانه پل‌ها و... در محورهای جاده‌ای استان قم در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، عملیات آرام سازی که از نیمه دوم فروردین ماه سال جاری در محورهای جاده ای استان قم آغاز شده است با حضور ده ها نفر عوامل راهدار و بیش از ۲۲ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در حال اجرا قرار دارد.

اکبر نوروز پور ضمن اعلام این خبر بیان کرد: همزمان با پایان دور دوم سفرهای نوروزی (نیمه دوم فروردین ماه سال جاری)، در راستای تأمین ایمنی و تسهیل ترافیک در محورهای جاده ای استان قم، بزرگترین عملیات آرام سازی(در سالیان گذشته) کلید خورد.

وی افزود: این عملیات هم اینک در محورهای اصلی استان(سلفچگان- دلیجان، قم- سلفچگان، سلفچگان- راهجرد و قم- تفرش(جاده نورآباد)) در حال اجرا است.

نوروز پور درباره حجم گسترده اقدامات انجام گرفته در بخش آرامسازی به عملیات خاکی با حجم ۲۴۰ هزارمتر مکعب اعلام کرد: همچنین دهانه بیش از ۱۲۴ دستگاه پل و آبرو با حجم عملیات خاکی به میزان ۱۷ هزار و ۶۰۰ متر مکعب ایمن سازی شده است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان قم در خصوص دیگر اقدامات انجام گرفته در این عملیات اظهار کرد: از مهمترین اقدامات ایمن سازی که در این مرحله از عملیات آرام سازی در سطح محورهای جاده ای استان انجام شده می توان رفع افتادگی شانه به طول ۲۸ هزار و ۳۰۰ متر و حجم عملیات خاکی به میزان هشت هزار و ۵۰۰ متر مکعب را نام برد.

وی اجرای بزرگترین عملیات آرام سازی در سالیان اخیر را به صورت امانی اعلام کرد و گفت: بهره مندی از توان عوامل راهدار که گنجینه ای از تجارب خدمت در عرصه جاده را دارا هستند و همچنین استفاده حداکثری از امکانات و ادوات حوزه راهداری اقدامات این اداره کل در حوزه تأمین ایمنی سفرهای برون شهری هموطنان عزیز به شمار می رود.

نوروزپور تأکید کرد: با توجه به فعالیت های گسترده ای که هم اینک در تمامی محورهای جاده ای استان قم در دو حوزه ساخت و نگهداری انجام می شود همکاری رانندگان محترم با رعایت نکات ایمنی سفر می تواند در تسریع پروژه های در حال انجام نقشی ارزنده ایفا کنند./

نظر شما