شناسهٔ خبر: 101021 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اردبیل:

احداث راه گردشگری دور دریاچه گیلارلو تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می رسد / باند دوم ورودی شهرستان گرمی بزودی زیر بار ترافیک خواهد رفت

سید حامد عاملی استاندار اردبیل - شهرستان گرمی استاندار اردبیل گفت: پروژه احداث راه گردشگری دور دریاچه گیلارلو به عنوان رینگ اصلی گردشگری منطقه با پیشرفت ۹۰ درصد در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، سید حامد عاملی استاندار اردبیل در بازدید از پروژه های راه و شهرسازی گرمی با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان در جمع مدیران استانی و شهرستان گرمی با اعلام این مطلب اظهار کرد: پروژه احداث راه گردشگری دور دریاچه گیلارلو به عنوان رینگ اصلی گردشگری منطقه با پیشرفت ۹۰ درصد در حال اجراست و تلاش بر این است تا با پرداخت بخشی از بدهی به پیمانکاران تا پایان سالجاری به شکل کامل به بهره‌برداری برسد.

وی گفت : ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای عملیات آسفالت‌ریزی نیاز بوده که ۴۰ میلیارد ریال از طریق بنیاد علوی و ۶۰ میلیارد ریال از طریق منابع شهرستان تأمین شده تا این پروژه به شکل مطلوب پیشرفت داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل گفت: راه و شهرسازی استان با تأمین منابع مورد نیاز بخش عظیمی از پروژه را اجرا کرده و با تأمین نقدینگی عملیات آسفالت‌ریزی آن با تلاش پیمانکار به انجام می‌رسد.

عاملی افزود: با پرداخت منابع مورد نیاز از بخش اسناد خزانه قرار است علاوه بر آسفالت‌ریزی، سنگ فرش و چمن مصنوعی در این منطقه اجرایی شده تا گردشگران بتوانند از ظرفیت این منطقه در فصول مختلف استفاده کنند.

استاندار اردبیل گفت : عملیات احداث ۵ کیلومتر باند دوم ورودی شهرستان گرمی با تلاش راه و شهرسازی به اتمام رسیده و با نصب علائم ایمنی ، خط کشی و جدول گذاری بزودی زیر بار ترافیک خواهد رفت. 

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در این بازدید ضمن تشریح پروژه های در حال احداث شهرستان گرمی افزود : پروژه احداث راه گردشگری دور دریاچه گیلارلو بطول ۳.۲ کیلومتر ، در کیلومتر ۶ جاده جدید گرمی به اردبیل واقع شده و با توجه به ماهیت گردشگری در منطقه به ویژه دریاچه گیلارلو ، احداث این راه نقش مهمی را در توسعه گردشگری و افزایش اشتغال در منطقه خواهد داشت.

حیدری اضافه کرد : تاکنون ۴۵ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه هزینه شده و۱۸۰ میلیارد ریال نیز جهت تکمیل مورد نیاز است.