شناسهٔ خبر: 10106 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

پورسیدآقایی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

سیر قطار به ترکیه با درخواست آنکارا فعلا متوقف شد/ خسارت وارده به واگن‌های ایرانی ناچیز است

محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از توقف سیر قطار به ترکیه با درخواست دولت ترکیه خبر داد.

محسن پورسیدآقایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت سیر قطار به کشور ترکیه گفت: طبق درخواست دولت ترکیه و با هماهنگی وزارت امور خارجه کشور تا برقراری امنیت کامل در مسیر ریلی از  اعزام قطار جدید به ترکیه خودداری می‌شود.

وی با بیان اینکه هنوز امنیت کامل برای اعزام قطار از ایران به ترکیه تضمین نشده است یادآور شد: وزارت امور خارجه ایران٬ نامه‌ای رسمی درباره تأمین امنیت خط ریلی تهران-آنکارا به وزارت خارجه ترکیه ارسال کرده که هنوز پاسخی دریافت نشده است.

پورسیدآقایی درباره خسارت وارده به قطار اعزام شده از ایران به ترکیه گفت: به دلیل اینکه تا شب گذشته اجازه حضور تیم‌های فنی ایرانی در صحنه سانحه صادر نشده بود٬ برآورد دقیقی از میزان خسارت‌ها نشده‌است؛ در عین حال به نظر نمی‌رسد که واگن‌های ایرانی خسارت جدی دیده باشند و طبق آخرین اطلاعات دریافتی فقط واگن‌های ایرانی از خط خارج شده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهور اسلامی ایران اضافه کرد: لوکوموتیو دوم ارسال شده متعلق به ترکیه بود و در سانحه روی داده بیشتر لوکوموتیو ترکی آسیب دیده است نه واگن‌های ایرانی؛ این واگن‌ها نیز متعلق به شرکت حمل و نقلی رجا هستند.

پس از خرابکاری روز پنجشنبه در مسیر قطار مسافری آنکارا به تهران بین دو ایستگاه سوورن – گنچ از توابع استان بینگل در شرق ترکیه قطاری با تدبير و تمهديدات شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران برای بازگرداندن مسافران از ترکیه به ایران اعزام شد که این قطار هم در روز جمعه مورد حمله خرابکاران قرار گرفت؛ پس از آن كلیه مسافران قطار آنكارا – تهران و ماموران آن عصر دیروز جمعه ۹ مرداد از طریق جاده و در سلامت كامل وارد خاک کشورمان شدند./

نظر شما