شناسهٔ خبر: 101091 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان خبر داد:

عدم وجود مشکل نظارت در پروژه های در حال اجرای زنجان/ فعالیت ۱۳ مشاور حقوقی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن

شاهین فر - زنجان.jpg معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان مشکلی از بابت نظارت در پروژه های در حال اجرا وجود ندارد، افزود: ساخت و ساز پروژه ها در استان با قوت خوبی جلو می رود.

سعید شاهین فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،به نظارت پروژه های نهضت ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: حدود ۶ هزار واحد مسکونی در شمال و شرق زنجان پیمان سپاری شده است. 

وی  با بیان اینکه حدود ۷ هزار واحد مسکونی هم در غرب زنجان در حال پیمان سپاری است،اظهار کرد: از این تعداد حدود بیش از دو هزار واحد مسکونی در غرب زنجان به پیمانکار داده شده و مابقی هم به تعداد بیش از ۴ هزار واحد هم در دست پیمان سپاری است که طراحی این پروژه‌ها نیز انجام شده است. 

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه نظارت مقیم پروژه های اجرا شده بر عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان است، گفت: نظارت عالیه این پروژه ها بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان بوده که در راستای کیفیت افزایی پروژه‌ها، نظارت عالیه برون سپاری شده و از ظرفیت مشاورین ذی صلاح و با سابقه برای نظارت عالیه استفاده می شود. 

شاهین فر تاکید کرد: برای پروژه های شروع شده در استان زنجان مشکلی از بابت نظارت، اجرا و ارجاع نظارت تاکنون نداشتیم و از ظرفیت  مشاورین حقوقی موجود در سطح استان استفاده شده است و پروژه ها ناظر مقیم دارند و کارها را با قوت بیشتری نظارت می کنند. 

 وی با بیان این مطلب که در طراحی پروژه ها هم مشکل نداریم، متذکر شد: مشاورین حقوقی که در حال حاضر با آنها کار می شود ظرفیت طراحی را دارا بوده تا پاسخی برای دغدغه طراحی باکیفیت این پروژه‌ها باشد.

مشکلی در خصوص مشاورین حقوقی برای پروژه های مسکن در استان وجود ندارد

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن، افزود: خلاء مشاورین حقوقی شاید برای تقاضای مسکن با توجه به ثبت نام‌ها برای چهار سال آینده خود را نشان دهد که در این میان سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان، با ظرفیت بیش از ۶ هزار مهندس که در این بین حدود ۳ هزار و ۸۰۰ مهندس دارای پروانه ساخت هستند، باید نظارت از پروژه ها را تقویت کنند. 

شاهین فر  با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در خصوص مشاورین حقوقی برای پروژه های  مسکن در استان وجود ندارد، افزود: برای چهار سال آینده برای ساخت پروژه های مسکن به تشکیل گروه های حقوقی بیشتری نیاز داریم. 

وی  با بیان اینکه ۱۳ مشاور حقوقی در سطح استان داریم،ادامه داد: با این تعداد قرار داد بسته شده و کار نظارت و طراحی را انجام می دهند.