شناسهٔ خبر: 101106 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

اختصاص سهمیه ۱۳ هزار واحد مسکونی سالانه در طرح جهش تولید مسکن در استان بوشهر

نشست خبری1400.jpeg مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر از اختصاص سهمیه ۱۳ هزار واحد مسکونی سالانه در طرح جهش تولید مسکن در استان بوشهر خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( بوشهر )، فرزاد رستمی  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت : طرح جهش ملی مسکن به عنوان یکی از اقدامات مهم عمرانی، از طرف رئیس جمهور مطرح و  با ابلاغ وزارت راه و شهرسازی به استان ها آغاز شد  و طبق این طرح مقرر شد که سالانه یک میلیون مسکن با هدف کمک به خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه ساخته شود.

رستمی افزود : بر اساس این طرح ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در یک دوره چهار ساله در دستور کار دولت قرار گرفته که از این تعداد حدود ۱۳ هزار واحد مسکن سالانه به استان بوشهر اختصاص یافته است. بر اساس اعلام وزارت راه در سال اول ساخت ۲میلیون مسکن و در سال دوم نیز ساخت ۲میلیون دیگر آغاز می‌شود، به این ترتیب در ۴ سال دولت سیزدهم ۴میلیون مسکن ساخته می‌شود که می‌تواند تأثیر مناسبی در بازار مسکن داشته باشد.

وی بیان کرد : در اجرا طرح نهضت ملی مسکن، سهمیه سالانه استان بوشهر ساخت ۱۳ هزار واحد مسکونی است که  تاکنون زمینه ساخت ۸ هزار واحد مسکونی آن فراهم شده است.

فرزاد رستمی با بیان اینکه زمین برای اجرای  ساخت مسکن طرح یاد شده در شهرهای مختلف استان بوشهر تامین شده اظهار داشت: اکنون بیشترین مشکل تأمین زمین برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در استان بوشهر در شهرهای گناوه و جم است که خوشبختانه در حال برطرف شدن است.

وی با اشاره به ثبت‌نام افراد متقاضی در سامانه تعیین شده خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۴۶۲ نفر در استان بوشهر در سامانه جهش تولید مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اینکه پالایش این افراد در حال انجام است، تصریح کرد: برای ساخت مسکن در طرح جهش تولید تسهیلات ویژه‌ای پرداخت و در این راستا ۳۵۰ میلیون تومان وام به متقاضیان در مرکز استان بوشهر پرداخت می‌شود.

رستمی اضافه کرد: اختصاص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای مرکز استان، ۳۰۰ میلیون تومانی برای سایر شهر‌ها و ۲۵۰ میلیون تومانی برای روستاها از ویژگی‌های طرح جهش تولید مسکن است که با حداقل آورده امکان ساخت وجود دارد.

وی از اجرا طرح جهش تولید مسکن در بعضی شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: این واحدهای مسکونی پس از ۲ سال به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

وی گفت: برخورداری از فرم جیم سبز یا به عبارتی عدم دریافت زمین دولتی یا وام تسهیلات یارانه مسکن توسط فرد یا افراد تحت تکفل، عدم برخورداری از املاک مسکونی (زمین و واحد مسکونی)، تاهل و ۵ سال سابقه سکونت در محل مورد تقاضا (برای نیرو‌های مسلح این شرط مستثنی) از شرایط چهار گانه است.

رستمی اضافه کرد: برای خانم‌های سرپرست خانواده با ۳۵ سال سن شرط تاهل وجود ندارد همچنین برای آقایان مجرد با ۴۵ سال سن به بالا نیز با اصلاح آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن امکان ثبت نام میسر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه ثبت‌نام در سامانه طرح جهش تولید مسکن تا ۱۵ آذر تمدید شده است گفت: شرایط ویژه برای ثبت‌نام تعیین شده که عدم دریافت زمین دولتی یا وام تسهیلات یارانه مسکن توسط فرد یا افراد تحت تکفل، عدم برخورداری از املاک مسکونی و ۵ سال سابقه سکونت در محل مورد تقاضا از جمله شرایط است.

فرزاد رستمی در خصوص مالکین شخصی که قصد ساخت دارند گفت: اگر متقاضیان خود مالک خودشان زمین بیاورند این فرصت را دارند که همه نوع امکانات که در این طرح قرار دارد به آنها تخصیص داده شود، که در صورت واجد شرایط بودن به تعداد واحد هایی که مطابق ضوابط شهرسازی قابل تعریف باشند امکان پرداخت تسهیلات وجود دارد و این افراد مشمول تخفیف در هزینه های اخذ پروانه، نظام مهندسی و مالیات و... مطابق قانون جهش تولید خواهند شد.

رستمی افزود: تمام امتیازاتی که در طرح جهش تولید مسکن وجود دارد در طرح اقدام ملی مسکن نیز حکم فرماست و هم استانی های عزیزمان که در این طرح ثبت نام کرده اند نگران نباشند .

رستمی گفت: در حال شناسایی اراضی مازاد سایر دستگاه های اجرایی برای طرح جهش تولید مسکن هستیم .

در ادامه  نشست، مدیرعامل شرکت عمران عالیشهر بوشهر هم با بیان اینکه شش هزار واحد مسکونی در این شهر در طی چهار سال ساخته می‌شود گفت: اکنون برای ساخت ۲ هزار واحد مسکونی زمین آن آماده‌سازی شده و به‌زودی ساخت آنها آغاز می‌شود.

علی مقاتلی با اشاره به پرداخت تسهیلات مسکن در طرح جهش تولید مسکن تصریح کرد: طرح جهش تولید مسکن در شهر‌های جدید عالیشهر بوشهر و نایبند عسلویه اجرا می‌شود.

وی افزود: در شهر عالیشهر بوشهر شش هزار و در شهر نایبند عسلویه ساخت دو هزار و صد واحد مسکونی ابلاغ شده است.

در ادامه این نسشت مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به ساخت مسکن در ۱۲ شهر استان توسط این نهاد خاطر نشان کرد: اکنون در طرح اقدام ملی مسکن ششصدو هفتاد و چهار واحد مسکونی در حال ساخت است که برخی در مرحله آماده‌سازی و فراهم شدن بستر و برخی هم پیشرفت تا چهل درصد دارد.

علیرضا مقدم، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان بوشهر اکنون پنجاه و چهار درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده و امسال دو هزار و صدو هشتاد  واحد دیگر با دریافت تسهیلات بانکی نوسازی و مقاوم می‌شوند.

وی با بیان اینکه از سال ۸۴ طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی آغاز شده است گفت: تاکنون از هفتادوهفت هزار واحد مسکونی روستایی استان بوشهر پنجاه و هشت درصد آن مقاوم‌سازی شده است.