شناسهٔ خبر: 101156 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

جابجایی بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مسافر در سیستان و بلوچستان

ترمینال انقلاب زاهدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و۴۹۰ هزار و ۹۰۹ نفر مسافر در قالب ۱۶۴ هزار و ۷۷۲ سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده ای در هشت ماهه سال جاری در حوزه تحت پوشش این اداره کل جابجا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) ایوب کرد اظهار داشت: از این تعداد مسافر جابجا شده ۶۰ درصد مربوط به داخل استان و ۴۰ درصد به خارج استان با وسایل نقلیه عمومی شامل اتوبوس، مینی بوس و خودروهاي سواري كرايه برون شهري جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی در جابجایی مسافر و ۱۴ درصدی در تعداد سفر داشته است.

وی گفت: طرح ساماندهی سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی از اول آذر ماه در استان به اجرا در آمده و تنها افرادی می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی مسافری استفاده نمایند که کارت واکسن یا تست پی سی آر منفی ۷۲ ساعته داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نظارت و بازرسی بر عملکرد شرکت‌ها و موسسات مسافربری فعال در استان به صورت مستمر انجام می‌شود، افزود: مسافران می‌توانند هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها از طریق سامانه های تلفنی و اینترنتی ۱۴۱ و یا با مراجعه حضوری به ادارات تابعه این اداره کل و یا دفاتر نظارت پایانه های مسافری اعلام کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد ۳ پایانه مسافری، ۳ انجمن صنفی کارفرمایی شرکت ها، ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان، ۲ هزار و ۳۸۳ راننده مسافری و ۳ هزار و ۲۳۲ دستگاه ناوگان اتوبوس، مینی بوس و سواری در حوزه تحت پوشش این اداره کل به هم وطنان گرامی خدمات ارائه می دهند.