شناسهٔ خبر: 101234 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران و وقوع رعدوبرق در برخی از استان‌ها/ ورود سامانه بارشی از شمال غرب در اواسط وقت روز چهارشنبه/کاهش ۱۲ تا ۱۴ درجه‌ای دمای استان‌های ساحلی خزر در روز پنج‌شنبه

باد- باران- آسمان نیمه ابری- آسمان- هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی، امروز در استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش باران همراه با رعد‌وبرق و وزش شدید باد موقتی پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور برای امروز نهم آذر و هفته پیش‌رو، اظهار کرد : علاوه‌ بر بارندگی و رعدوبرق در استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از خراسان جنوبی و جنوب استان فارس نیز امروز بارش پراکنده روی می‌دهد.

وی با اعلام اینکه امروز و فردا در مناطقی از شمال غرب کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، افزود:‌ در این مدت برای استان‌های ساحلی خزر افزایش ۶ تا ۸ درجه دما را خواهیم داشت، اما در روز پنج‌شنبه کاهش محسوس دما بین ۱۲ تا ۱۴ درجه را خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز و فردا در مناطق صنعتی و پرتردد تهران، کرج، اراک و مشهد انباشت غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

رفیعی، آسمان امروز تهران را صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار تشریح و اعلام کرد:‌ حداکثر دما در تهران به ۱۷ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما نیز در مهرآباد به هشت درجه بالای صفر رسید؛ همچنین پیش‌بینی می‌شود فردا نیز این حداقل دما در تهران تکرار شود.

رفیعی با بیان اینکه از اواسط وقت روز چهارشنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه بارشی ابتدا استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و کردستان را دربر می‌گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه در مناطق سردسیر و کوهستانی در این مدت بارش‌ها به شکل برف خواهد بود، اظهار داشت: اواخر وقت چهارشنبه و روز پنج‌شنبه نیز در بیشتر مناطق نیمه غربی کشور بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با پیش‌بینی اینکه در سواحل دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز نیز شاهد بارش خواهیم بود، افزود: با این حال در روز جمعه به تدریج از میزان شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور کم می‌شود و بارش‌ها به سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، مناطق مرکزی و شرق و شمال شرق کشور محدود می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه روز پنج‌شنبه مناطقی از شمال غرب و غرب و روز جمعه نیز در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و مرکز کشور نیز کاهش نسبی دما بین شش تا هشت درجه انتظار می‌رود، گفت: آب‌های تنگه هرمز امروز مواج خواهند بود و از فردا چهارشنبه تا اوایل وقت جمعه، دریای خزر مواج پیش‌بینی و هشدار برای این مناطق صادر شده است.

به‌گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روزهای جمعه و شنبه نیز خلیج‌فارس مواج و طوفانی خواهد شد.

وی سردترین مرکز استان را امروز شهرکرد با دمای حداقل سه درجه زیر صفر بیان کرد و افزود: پس از آن بجنورد دو درجه زیر صفر و همدان نیز با یک درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان اعلام شدند؛ در مقابل دیروز بندرعباس گرم‌ترین مرکز استان با دمای حداکثر ۲۹ درجه بالای صفر گزارش شد.

به‌گفته رفیعی پس از بندرعباس، اهواز با ۲۸ درجه و بوشهر نیز با ۲۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان اعلام شدند.