شناسهٔ خبر: 101281 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید استاندارگیلان از عملیات اجرایی باقی مانده محور سراوان -سنگر - سیاهکل

بازدی استاندار گیلان از محور سراوان -سنگر-سیاهکل استاندار گیلان درراس هیاتی و با حضور مدیرکل راه وشهرسازی گیلان وپیمانکار مربوطه با حضور در محل اجرای پروژه محور سراوان - سنگر - سیاهکل از ۲ کیلومتر باقیمانده بازدید ودر جریان روند اجرای کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(گیلان) موضوع تکمیل ۲ کیلومتر باقیمانده محور سراوان -سنگر - سیاهکل از مطالبات دیرینه مردم گیلان است که از سال گذشته با پیگیری‌های راه وشهرسازی استان، روند اجرای این پروژه شتاب گرفته است.

ماکان پدرام مدیر کل راه وشهرسازی گیلان در جریان بازدید این پروژه از پیشرفت ۲۷ درصدی آن خبر داد وگفت: طول کلی این پروژه ۲۲ کیلومتر است که به صورت رفت وبرگشت به عنوان راه اصلی با عرض ۱۳ متر احداث شده است و۲۰ کیلومتر از آن طی سالهای گذشته به بهره برداری رسیده و۲کیلومتر باقی مانده مسیراز دیماه ۹۹ آغاز شده وهم اکنون ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود:درحال حاضر مسیر دسترسی برای استفاده از ادامه این محوراصلی درمنطقه سراوان، از راههای فرعی داخل بافت روستا صورت می گیرد و این امر باعث ایجاد بارترافیکی مضاعف درزمانهای اوج ترافیک می شود که لازم است با تامین اعتبار لازم این پروژه در اسرع وقت تکمیل وبه بهره برداری برسد.

پدرام با اشاره به نقش کلیدی این محوردررفع مشکلات ترافیکی، تصریح کرد: با اجرای این پروژه بار ترافیکی ورودی رشت در منطقه سراوان تا حد قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت.ضمن اینکه بهره برداری بخشهایی از این مسیر، حدفاصل تقاطع سراوان درمحور بزرگراه رشت- امامزاده هاشم تا شهرلاهیجان به میزان قابل توجهی کاهش یافته وبا برون آوری شهرستان سیاهکل از بن بست وقرار گرفتن در جوار کریدور شریانی ودسترسی مستقیم مردم منطقه به شبکه آزادراهی کشور، امتیازاتی را برای مردم سیاهکل پدید می آورد.

وی داشتن زیرساخت ها درراه وشبکه ارتباطی را موجب توسعه دانست وگفت: شبکه های ارتباطی زمینه سرمایه گذاری برای توسعه استان را فراهم می سازد.

مدیر کل راه وشهرسازی گیلان هدایت بار ترافیک شرق وغرب گیلان ، کاهش بار ترافیکی محور سراوان –رشت ،صرفه جویی در مدت زمان سفر به سمت شرق استان وسرعت عمل در ارتباطات تجاری واقتصادی را از مهمترین مزایای این طرح برشمرد.