شناسهٔ خبر: 101296 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه بارشی به کشور/فعالیت سامانه و آغاز بارش‌ها در شمال‌غرب، غرب، مرکز و جنوب ایران/تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت

رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی به کشور از فعالیت سامانه و آغاز بارش‌ها در شمال‌غرب، غرب، مرکز و جنوب کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز دهم آذر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر امروز سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و مناطقی از آذربایجان‌های شرقی و غربی و کردستان امروز بارش خواهند داشت. فردا نیز گستره بارش‌ها علاوه بر شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، غرب اصفهان، فارس، بوشهر را در برمی‌گیرد که در استان‌های جنوبی کشور همراه با رگبار و رعدوبرق است.

رفیعی ادامه داد: در ارتفاعات استان‌های واقع در البرز و زاگرس مرکزی بارش‌ها به شکل برف است. همچنین جمعه از میزان بارش‌ها در نوار غربی کاسته می‌شود و این بارش‌ها به نیمه شرقی کشیده می‌شود. برای روز جمعه سواحل مرکزی و شرقی خزر، شمال‌شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان، شرق تهران بارش دارند که در ارتفاعات این استان‌ها بارش به شکل برف است.

وی توضیح داد: مناطق مرکزی و جنوبی کشور، جمعه بارش پراکنده همراه با وزش باد شدید موقتی را خواهند داشت. آب‌های دریای خزر نیز پنجشنبه و جمعه مواج است. سامانه بارشی شنبه بتدریج از نیمه شرقی کشور را ترک می‌کند.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه در نیمه شمالی کشور کاهش دمای ۸ تا ۱۲ درجه‌ای پیش‌بینی شده است. تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت همچون تهران، اصفهان و مشهد تا اواسط پنجشنبه ادامه دارد.

به گفته وی، تهران امروز نیمه ابری و غبار آلود است و حداکثر دما ۱۸و حداقل دما به ۶ درجه بالای صفر می‌رسد. بارش‌ها فردا در تهران از با رگبار و رعدوبرق و وزش باد آغاز خواهد شد. همچنین، سردترین مرکز استان، شهرکرد با دمای منفی ۴ و گرم‌ترین مرکز استان با ۳۱ درجه بالای صفر گزارش شد.