شناسهٔ خبر: 101349 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان قاین خبرداد

ذخیره‌سازی ۲۵۰۰ تن شن و نمک در راهداری زمستانی قاین

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قاین2.jpg رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان قاینات از آمادگی برای اجرای طرح راهداری زمستانی با ذخیره ۲۵۰۰ تن شن ونمک در راهدارخانه‌های این شهرستان خبر داد.

به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی) سیدعلی اکبر قریشی، رئیس راهداری اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای  شهرستان قاینات گفت: با توجه به رسالت این اداره برای نگهداری و بازگشایی محور‌های مواصلاتی سطح شهرستان و لزوم حفظ ایمنی در تردد‌ها، همه ساله قبل از شروع فصل بارش برف نسبت به حمل و ذخیره شن و نمک و دپو آن در راهدارخانه‌ها و گردنه‌ها و کپه کردن شن ونمک در محورهای برفگیر حوزه استحفاظی شهرستان اقدامات لازم توسط این اداره انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه ذخیره شن و نمک یکی از مولفه‌های اصلی و مهم برای آمادگی راهداری زمستانی بوده و وجود آن برای ایمن سازی محور‌ها در فصول بارش برف و یخبندان الزامی است، اظهار کرد: شن و نمک موردنیاز در سوله‌های مخصوص نگهداری واقع در راهدارخانه‌های گردنه خونیک، راهدارخانه مرکزی این شهرستان، راهدارخانه خضری و سوله شن ونمک آرین شهر و نیز در گردنه‌های  برف گیر در فصول بارش برف و کولاک کامل است.

قریشی یادآور شد: هماهنگی‌ها و اکیپ بندی‌های لازم در این زمینه انجام گرفته و با بروزرسانی ماشین آلات راهداری برای راهداری زمستانی آمادگی داریم.

وی اضافه کرد: تقاضامندیم مسافرین و رانندگان در زمان بارش نزولات جوی و  قبل از آغاز سفر از وضعیت جوی و راهها از طریق سامانه ۱۴۱ مطلع شوند.