شناسهٔ خبر: 101360 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

فعالیت پایانه مرزی میلک از سر گرفته شد

پایانه مرزی میلک مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: پس از عادی شدن شرایط در مرز مشترک ایران و افغانستان در شهرستان هیرمند مبادلات مرزی در پایانه مرزی میلک بعد از تعطیلی چند ساعته صبح امروز پنجشنبه مورخ ۱۱ آذرماه از سر گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) ایوب کرد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: عصر چهارشنبه مورخ ۱۰ آذرماه جاری درگیری مرزی سطحی  در منطقه مرزی هیرمند رخ داد که این‌ امر سبب تعطیل شدن موقتی فعالیت اقتصادی پایانه مرزی میلک از ساعت ۱۵ عصر روز گذشته شد.
وی ادامه داد: با رایزنی های انجام شده صبح امروز با عادی شدن شرایط در مرز مشترک ایران و افغانستان مجدد فعالیت  پایانه مرزی میلک از سر گرفته شد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: این اطمینان خاطر را می توان به تجار داد که با عادی شدن شرایط در حال حاضر هیچ مشکلی در مبادلات اقتصادی وجود ندارد.
کرد با اشاره به اهمیت پایانه مرزی میلک گفت: پایانه مرزی میلک واقع در شمال این استان از نظر مبادلات اقتصادی برای ایران و افغانستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است  بطوری که ۴۳۱ هزار و ۱۶۸ تن کالا در هشت ماهه سالجاری از طریق این پایانه مرزی به کشور افغانستان صادر شد و این روال با قوت تداوم دارد.
گفتنی است پایانه مرزی میلک در محدوده شهرستان هیرمند و در جوار رودخانه مرزی و نزدیک شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد.