شناسهٔ خبر: 101365 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تاکنون؛

۱۲هزار تماس با سامانه ۱۴۱ در استان قزوین برقرار شده است

جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲هزار و ۵۹ تماس مردمی با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعت راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای این اداره کل برقرار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی گفت: استعلام وضعیت راه‌ها و تردد در دوران کرونا، گزارش مشکلات راه‌ها، شکایت رانندگان حمل و نقل بابت عدم دریافت کرایه، شکایت رانندگان حمل و نقل بابت پرداخت کمسیون اضافی و درخواست پاکسازی سطح راه بیشترین موضوع تماسهای مردم با سامانه ۱۴۱ در این مدت بوده است.

وی اضافه کرد: تا سال ۹۹ تماس با سامانه ۱۴۱ به صورت متمرکز در ستاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و به صورت گویا انجام می شد اما از ابتدای سال گذشته امکان پاسخگویی به تماس ها از استان قزوین فراهم شده است.

حق‌لطفی ادامه داد:کارشناسان این مرکز به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات مردم و رانندگان در خصوص وضعیت جاده ها و ناوگان حمل و نقل هستند.

وی گفت:آگاهی از آخرین وضعیت راههای استان، شرایط راه‌های مسدود و بازگشایی شده، محدودیت های تردد وسایل نقلیه در جاده‌ها، دریافت مسیر و مسافرت بهینه بین شهرها از جمله اطلاعاتی است که مردم می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ به آنها دست یابند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، دریافت اطلاعات مربوط به تصادفات، ثبت مشکلات راه‌ها و شکایت از رانندگان حمل و نقل عمومی را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که می توان از طریق سامانه ۱۴۱ آن را با مسئولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در میان گذاشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در ادامه با اشاره به آغاز فصل سرما و بارش ها از مردم خواست پیش از اقدام به سفر وضعیت جوی و ترافیکی راهها را از طریق سامانه ۱۴۱ پیگیری کنند و در صورت ضرورت به انجام سفر به خصوص در جاده های کوهستانی و برف‌گیر تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.