شناسهٔ خبر: 10138 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مظاهریان به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

جزئیاتی از مباحث مطرح شده در دیدار فابیوس و آخوندی/ یک حاشیه از دیدار وزیر امور خارجه فرانسه با وزیر راه و شهرسازی

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دیدار وزیر امور خارجه فرانسه با وزیر راه و شهرسازی کشورمان گفت: فابیوس در این دیدار به برنامه‌ریزی‌ شده بودن جزئیات این نشست اشاره کرد و آن را وجه تمایز دیدارهایش دانست.

حامد مظاهریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص جزئیاتی از نشست فابیوس و آخوندی که چهارشنبه هفته گذشته هفتم مرداد برگزار شد اظهار کرد: در این جلسه درخواست‌های زیادی به طرف فرانسوی ارائه شد. نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی و فرودگاه‌ها، میزان سرمایه‌گذاری فرانسه در صنعت حمل و نقل کشور بر اساس اعداد و ارقام از پیش محاسبه شده، درخواست فاینانس ایران از فرانسه برای نوسازی ناوگان جاده‌ای و همچنین مشارکت در انتقال تجربیات فرانسه در حوزه‌های ساختمان و مسکن از قبیل تدوین آیین‌نامه‌های پیش‌فروش ساختمان، بانک‌های توسعه‌ای مسکن، نظام تأمین مالی مسکن، مسکن اقشار کم‌درآمد و حوزه معماری و شهرسازی برخی از مباحثی بود که در این دیدار به آنها اشاره شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به حواشی این دیدار نیز اشاره کرد و گفت: در این جلسه آنچه از همه بیشتر برای فابیوس جالب بود، صحبت درباره اعداد و ارقامی بود که در آن همه چیز از قبل مشخص و برنامه‌ریزی‌شده بود به گونه‌ای که وزیر امور خارجه فرانسه نوع برنامه ریزی این نشست را وجه تمایز دیدارهایش دانست. آخوندی نیز در واکنش به این نگاه فابیوس گفت علت این برنامه‌ریزی‌شده بودن کارها این است که مهندس هستیم./

نظر شما