شناسهٔ خبر: 101388 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار سیستان و بلوچستان:

استفاده از ظرفیت سران طوایف در کاهش سرقت علائم ایمنی سیستان و بلوچستان ضروری است

جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل سیستان و  بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سران طوایف، ریش سفیدان و بزرگان طوایف در کنار دهیاری ها نقش بسیار مهمی در کاهش سرقت علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان افزود: بر اساس اعلام کارشناسان متاسفانه در هر ماه آمار قابل توجهی از علائم ایمنی همچون چراغ‌های چشمک زن سولار، چشم گربه ای، بشکه های ایمنی، صفحات گاردریل و تابلوهای هشدار دهنده در راه‌های استان به سرقت می‌رود که به دلیل نقش مهم‌ این علائم در هدایت رانندگان و کاهش تصادفات ضروری است از همه ظرفیت ها به ویژه سران طوایف و بزرگان به عنوان افراد تاثیرگذار در جامعه به بهترین نحو بهره گرفت.
وی بر توسعه زیرساخت‌های جاده ای در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر ۵۰ کیلومتر بزرگراه توسط اداره راه و شهرسازی در شمال استان در حال احداث است که با بهره برداری آنها در آینده نزدیک می توان شاهد کاهش تصادفات رانندگی بود.

استاندار سیستان و بلوچستان بر توسعه پایگاه های هلال احمر، راه اندازی پایگاه امداد هوایی در شهرستان های سراوان و چابهار و احداث پاسگاه پلیس راه در جهت امداد رسانی به موقع به آسیب دیدگان حوادث جاده ای استان تاکید کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه  ۴۹ درصد سوانح رانندگی استان در ۳۰ کیلومتری منتهی به ورودی شهرها رخ می دهد در قالب برنامه بلند مدت احداث بزرگراه در این محدوده حساس و تاثیر گذار توسط دستگاه های متولی مورد توجه قرار گرفته است.

ایوب کرد بیان کرد: همچنین به منظور کاهش تصادفات رانندگی در برنامه میان مدت نصب علائم ایمنی و حذف نقاط پر تصادف توسط این اداره کل در حال انجام است.

وی تصریح کرد: همچنین شرایط کویری و طولانی بودن شبکه راه‌های سیستان و بلوچستان سبب شده است مهمترین علل حوادث رانندگی استان واژگونی باشد که در این میان راه اندازی مجمتع های خدمات رفاهی بین راهی به دلیل فراهم کردن زمینه آسایش و رفاه بیشتر رانندگان و مسافران در افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها نقش بسزایی ایفا می کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر در تمامی محورهای مواصلاتی استان مجوز احداث مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی داده شده است.

وی همچنین قاچاق سوخت و تردد اتباع بیگانه غیر مجاز و سرقت علائم ایمنی را از دیگر معضلات در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان دانست و گفت: در کنار همکاری بسیار مطلوب دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی برای کاهش این مشکلات نیازمند همراهی بیش از پیش شهروندان هستیم.