شناسهٔ خبر: 101397 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از پنجشنبه/ بارش پراکنده در برخی نقاط کشور

بارش باران کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور از روز پنجشنبه خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز سیزدهم آذر و هفته پیش‌رو اعلام کرد.

نقشینه گفت: امروز در خراسان رضوی بارش پراکنده و در نقاطی از هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان رگبار پیش‌بینی شده است. در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار استقرار دارد که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت ممکن است غلظت آلاینده‌های جوی افزایش یابد.

وی ادامه داد: فردا در استان‌های کردستان، کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی احتمال بارش وجود دارد. دوشنبه کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز زنجان قزوین و تهران، همچنین تقاطی از آذربایجان‌های شرقی و غربی، گیلان و شرق مازندران افزایش ابر و بارش باران موقتی همراه با وزش باد را تجربه خواهند کرد و در ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سه‌شنبه و چهارشنبه در نوار شرقی وزش باد رخ داده و باقی مناطق جوی آرام را خواهند داشت.  پنجشنبه سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بارش باران در کشور آغاز خواهد شد. امروز خلیج فارس مواج و متلاطم است.

وی افزود: تهران امروز و فردا غبار محلی خواهد داشت. بیشینه دما امروز در تهران ۱۳ و فردا به ۱۴ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید و کمینه دما امروز صبح در شمیرانات یک، مهرآباد ۳ و فیروزکوه منفی ۱۰ درجه سانتی گراد گزارش شد.