شناسهٔ خبر: 101407 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

تولید حدود ۶۰  هزار واحد مسکونی در افق سالانه استان اصفهان

علیرضا قاری قرآن-اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: افق سالانه طرح نهضت ملی مسکن برای استان تولید حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی است که مجموع موارد ثبت نامی در این طرح، مسکن مورد نیاز استان را به ما ارائه می‌دهد.

 علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام در طرح جهش تولید و تأمین مسکن تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد گفت: پالایش و احراز شرایط متقاضیان هنوز شروع نشده است و پس از پایان مهلت ثبت‌نام در این مرحله، وارد مراحل پالایش و اقدامات بعدی می‌شویم.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر امکان ثبت‌نام برای ۴۳ شهر استان فراهم است اظهار داشت: این اداره‌کل پیشنهادی به وزارت راه و شهرسازی ارائه داده است که سامانه طرح نهضت ملی مسکن برای تمامی شهرها باز شود و بر اساس آن‌ها نیازسنجی و تأمین زمین صورت پذیرد.  

 وی افزود: در صورت باز شدن این سامانه برای تمامی شهرهای استان،  امکان تشخیص مسکن موردنیاز برای کل استان اصفهان وجود دارد اما در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود در افق کلی برای یک دوره چهارساله می‌بایست بالغ بر ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در استان تولید شود.  

قاری‌قرآن بابیان اینکه افق سالانه طرح نهضت ملی مسکن برای استان اصفهان تولید حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی است خاطرنشان کرد: مجموع موارد ثبت نامی در این طرح، مسکن مورد نیاز استان را به ما ارائه می‌دهد.  

وی گفت: این طرح تنها در مورد تولید مسکن در حومه شهرها نیست بلکه در قسمت‌های مختلف تعریف شده و بخشی از آن داخل شهرها و برخی در بافت فرسوده احداث می‌شود.  

 مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه متقاضیان واحدهای مسکونی درطرح جهش تولید مسکن در ابتدای کار و هنگام ثبت‌نام می‌بایست دارای شرایط پنجگانه باشند و براساس خود اظهاری اقدام به ثبت نام می‌کنند اذعان داشت: در ثبت نام‌های قبلی (طرح اقدام ملی مسکن)، از کل متقاضیان ثبت نام شده در سامانه و پس از بررسی شرایط آنان حدود ۳۰ درصد این افراد واجد شرایط بودند.  

 به گفته وی، احتمال اینکه این آمار در ثبت‌نام جدید تغییر کند وجود دارد اما به نظر می‌رسد که میانگین ۲۰ تا ۳۰ درصدی برای کسانی که خود اظهاری می‌کنند نسبت به کسانی که از فیلتر نهایی رد می‌شوند وجود دارد و احتمالا تعداد پیش بینی شده در افق چهار ساله برای کل استان به‌عنوان نیاز مسکن کافی است.