شناسهٔ خبر: 10142 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی وضعیت بیش از ۲۰۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی محمد شهر در استان البرز / آغاز عملیات بازسازی و نوسازی تا سه ماه دیگر

سکونتگاههای غیر رسمی رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی البرز از بررسی وضعیت سکونتگاه‌های غیر رسمی محمد شهر در این استان خبر داد و گفت: در صورت تصویب نهایی وضعیت این سکونتگاه‌ها در کمیسیون ماده پنج، عملیات نوسازی محلات تا سه ماه دیگر آغاز خواهد شد.

ابراهیم قلی پور در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر گفت: مساحت این سکونتگاه ها در حال حاضر ۲۰۵ هکتار و در قالب سه محله تپه قشلاق، جعفرآباد و یزدیها اعلام شده است که هم اکنون به وسیله مشاور طرح درحال بررسی و آماده سازی برای ارائه به کمیسیون ماده پنج است، در صورت تصویب نهایی از سوی کمیسیون عملیات نوسازی تا سه ماه آینده آغاز خواهد شد.

قلی پور در ادامه در باره برگزاری ستاد توانمندسازی و بازآفرینی محمد شهر در هفته گذشته گفت: این ستاد به ریاست محمدصادق تلکو معاون عمرانی فرمانداری کرج برگزار شد که در آن مطالعات مراحل سه، چهار و پنج طرح بهسازی و نوسازی محدوده های هدف بازآفرینی شهری محمد شهر از سوی مشاوران طرح (مهندسین مشاور پرداراز) ارائه شد. پس از بررسی و اعلام نظر اعضای ستاد درخصوص اصلاح محدوده سکونتگاه ها به مشاور شناسایی، سه محله نام برده به عنوان محدوده های سکونتگاه های غیر رسمی محمد شهر معرفی شدند.

وی در ادامه سخنانش تصویب سه محله تپه قشلاق، جعفرآباد و یزدیها و تصویب آئین نامه ستاد بازآفرینی شهرستان محمد شهر را از مصوبات مورد اهمیت این جلسه برشمرد.

رجب دروایی سرپرست شهرداری محمد شهر همچنین در این خصوص اعلام کرد: ایجاد سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری با توجه به ابلاغیه شماره ۱۹۲۷۴ وزیر محترم کشور و برپایی کمیته های تخصصی پیشنهادی ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف از اقدامات در حال بررسی و مورد توجه شهرداری زیر نظر بخش عمرانی فرمانداری شهرستان کرج در این خصوص به شمار می رود./

نظر شما