شناسهٔ خبر: 101436 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ارائه خدمات به موقع به کاربران جاده‌ای انجام می‌شود:

گشت‌های شبانه روزی راهداران در محورهای مواصلاتی مازندران

مازندران -فولادی - سرپرست راهداری با هدف ارائه خدمات به موقع به کاربران جاده‌ای و ارتقاء ایمنی عبور و مرور در محورهای ارتباطی استان عوامل گشت‌های شبانه روزی راهداران در محورهای مواصلاتی مازندران مستقرند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (مازندران)،  اسماعیل فولادی سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده ای مازندران اظهار داشت : مازندران تنها استانی است که از طریق سه محور شریانی به پایتخت کشور متصل بوده و همچنین به دليل شرايط جغرافيايی و جاذبه‌های فراوان گردشگری همواره پذيرای مسافران بی‌شماری است كه به اين استان رفت و آمد كرده و از مواهب طبيعی آن استفاده می‌كنند.

وی ادامه داد: از این رو گشت‌های راهداری علاوه بر بررسی وضعیت ایمنی جاده‌ها، بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی و نظارت بر امور فنی و ایمنی قیمت بلیط و رعایت شیوه نامه‌های کرونا در ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی مسافر را نیز در دستور کار خود دارند.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت گشت های راهداری در حوزه حمل و نقل مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای است و این گشت‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی و حمل‌و‌نقل عمومی مسافر، مراتب را گزارش می‌دهند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران در ادامه گفت:  ۳۳ اکيپ راهداري در قالب ۲۵۰ ماشين و ۳۵۰ راهدار و ۲۲راهدارخانه در محورهاي مواصلاتي استان تجهيز شده و آماده سرويس دهي به مسافران و در راه ماندگان است.

وی خاطر نشان ساخت : همکاری و هماهنگی بین ادارات کل استانهای همجوار در ایجاد گشت‌های جاده‌ای (ماشین سبک) ، استفاده مناسب و بهره داری بهتر از سامانه‌های هوشمند جاده‌ای و بانک‌های اطلاعاتی تردد جاده‌ای، برگزاری جلسات هماهنگی و تصمیم‌گیری‌های مشترک فی مابین، منجر به نتایج خوب و موثرتری خواهد شد.

فولادی  به مشكلات راهداران پرتلاش در سطح محورها اشاره و عنوان كرد: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده، بتوانیم به لحاظ مالی و تجهیز امکانات راهداری ، شرایط کار را برای این صبور مردان همیشه بیدار در جاده ها فراهم کنیم، چرا که اعتبارات، تجهیزات ( ماشین آلات ) و نیروی انسانی ( راهدار) سه رکن مهم کار راهداری بوده که کمبود هر یک از این سه رکن اصلی فعالیت راهداری را ضعیف می‌کند.