شناسهٔ خبر: 101440 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اعلام کرد

ارتقاء توان عملیاتی بندر شهید باهنر با الحاق ۶دستگاه جرثقیل سنگین و نیمه سنگین

جرثقیل مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: ۶دستگاه جرثقیل سنگین و نیمه سنگین به بندر شهید باهنر الحاق شد.

 به‌ گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمدحسینی تختی  با اشاره به استقرار پرت جدید اپراتوری در بندر شهید باهنر جهت ارتقاء توان لجستیکی و کاهش زمان عملیات تخلیه و بارگیری، اظهارداشت: ۶ دستگاه جرثقیل سنگین و نیمه سنگین و سایر تجهیزات مورد نیاز با هدف ارتقاء نرم عملیاتی، تسهیل در امر تخلیه و بارگیری و کاهش مدت زمان انتظار به چرخه عملیاتی بندر شهید باهنر اضافه شد.

وی این تجهیزات را شامل سه دستگاه جرثقیل سنگین ۱۰۰تا ۱۲۵ تنی، سه دستگاه جرثقیل نیمه‌ سنگین۵۰ تا ۹۰ تنی اعلام کرد و گفت: در آینده نزدیک لیفتراک و سایر تجهیزات خدماتی نیز به این تجهیزات اضافه خواهد شد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد ریال برای خرید این تجهیزات توسط بخش خصوصی هزینه شده است، خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از این تجهیزات به شکل مستقیم برای ۲۰ نفر و به صورت غیر مستقیم برای ۷۰ نفر اشتغال فراهم می‌شود. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، لازم به ذکر است؛ بندر شهید باهنر با دارا بودن ۱۲ پست اسکله و حداکثر آبخور ۱۱.۵ متر، ظرفیت پذیرش و پهلوگیری انواع شناورهای اقیانوس پیما و موتور لنج‌های سنتی را دارد.