شناسهٔ خبر: 101461 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد:

جابه‌جایی بیش از ۴ میلیون و ۹۳۵ هزارتن کالا از شبکه ریلی بندر شهید رجایی در ۸ ماهه گذشته

قطار مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه امسال ۴ میلیون و ۹۳۵ هزارو ۹۵۳ تن انواع کالا از پایانه‌های ریلی بندر شهید رجایی به سراسر کشور حمل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل،۴۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی‌ران اظهار داشت: طی هشت ماهه امسال، ۴ میلیون و ۹۳۵ هزارو ۹۵۳ تن انواع کالا از طریق ۸۸ هزار و ۲۹۸واگن به اقصی نقاط کشور ارسال شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل،۴۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: طی این مدت ۲۹۲ هزار و ۵۱۲ تن انواع کالای اساسی از طریق شبکه ریلی از مبدا بندر شهید رجایی به سراسر کشور حمل شده است.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، عمده کالاهای اساسی را شامل گندم، روغن خوراکی، جو و ذرت اعلام کرد و گفت: این میزان کالا به وسیله ۴ هزار و ۲۷۰ واگن به استان‌های مقصد حمل شده است. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، محمدی کرجی‌ران با بیان اینکه سهم محموله‌های تجاری جابجا شده در بخش فعالیت‌های حمل و نقل ریلی از طریق این بندر ۴۹ درصد افزایش یافته است، افزود: بندر شهید رجایی به دلیل واقع شدن در کریدور شمال -جنوب یکی از نقاط محوری و مسیری مطمئن برای ترانزیت کالا از طریق ناوگان ریلی به کشورهای همسایه قلمداد می‌شود.