شناسهٔ خبر: 101515 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره فاوا اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

پیاده سازی بایگانی دیجیتال در اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان

بایگانی الکترونیک-اصفهان رئیس اداره آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از انجام مراحل پیاده سازی بایگانی دیجیتال در این اداره‌کل خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ امیر پورحیدر رئیس اداره آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه سیستم بایگانی و آرشیو الکترونیک باعث بهبود بایگانی اداری می‌شود اذعان داشت: آرشیو اسناد یک راه حل مدیریتی خاص و یک ابزار قدرتمند صرفه جویی در وقت برای سازمان است و موجب کاهش ناامیدی کارمندان در جستجوی بی پایان اسناد غیر سازماندهی شده و کنترل دسترسی به کاربران مختلف می‌شود.  

وی افزود: هنگامی که اسناد و پرونده‌های یک سازمان به صورت الکترونیکی آرشیو شوند، بازده عملیاتی، کیفیت کار و رضایت کارکنان و اربارب رجوعان به وضوح مشاهده می‌شود.  

رئیس اداره (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه آرشیو الکترونیکی و فیزیکی بایگانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان و شهرستان های تابعه برون سپاری می‌شود گفت: قرارداد آن به زودی منعقد می‌شود و  الکترونیکی نمودن پرونده‌های حقوقی، واگذاری و املاک نیز در اولویت قرار می‌گیرد.  

 وی اضافه کرد: امسال در اسکن مرحله اول این پرونده ها بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار برگ اسکن شده که در این رابطه پیشرفت ۱۰۰ درصدی حاصل شده است.  

پورحیدر با بیان اینکه اسناد فیزیکی مرتبط با حوزه حقوقی، واگذاری و املاک پس از اسکن توسط شرکت پیمانکار، می بایست در سامانه املاک و مستغلات بارگذاری شوند اذعان داشت: در حال حاضر این اقدام با نظارت دقیق اداره آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات این اداره‌کل در دست اجرا است.  

وی خاطرنشان کرد: موضوع قرارداد جدید آرشیو الکترونیکی و فیزیکی چهار میلیون برگ از اسناد بایگانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان است که برآورد و طراحی مستندات آن انجام پذیرفته و در مرحله برگزاری مناقصه است.