شناسهٔ خبر: 101516 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی:

۹ هزار و ۳۲۵ کیلومتر باند از جاده‌های استان برفروبی شد

برفروبی استان مرکزی در پی تداوم بارش برف در سطح محورهای مواصلاتی استان مرکزی، ۹ هزار و ۳۲۵ کیلومتر باند از جاده‌های استان مرکزی برفروبی و نمکپاشی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (استان مرکزی)، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به باز بودن کلیه شبکه راه‌های استان مرکزی و برقراری ترافیک روان در سطح معابر برون شهری گفت: با همت و تلاش راهداران جهادگر و سخت‌کوش هیچ راهی مسدود نشد.

وی تصریح کرد: بر اساس پیشبینی‌های بعمل آمده و تدابیر اندیشیده شده برای نگهداری از راه‌های استان، ۳۸۰ نفر راننده و راهدار در قالب ۵۴ اکیپ راهداری در ۳۵ راهدارخانه ثابت و سیار با آماده باش کامل مستقر شدند تا به محض اعلام مرکز مدیریت راه‌ها، مأموریت برفروبی خود را شروع کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: در راستای اهداف پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در برابر بلایای جوی، ۲۲۶ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک راهداری برای ارائه خدمات راهداری زمستانی در سطح استان، اورهال شده و در حال حاضر ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن مخلوط شن و نمک در انبار راهدارخانه‌های سطح استان دپو شده است.

به گفته وی حاصل تلاش راهداران در شب گذشته و امروز، برفروبی بیش از ۹ هزار و ۳۲۵ کیلومتر باند راه و پخش ۲۲۰۶ تن مخلوط ماسه و نمک در سطح راه‌ها برای پیشگیری از یخ‌زدگی بوده است.

عدم توجه تعدادی از کاربران جاده‌ای به هشدارهای هواشناسی، پلیس راه و راهداری و نداشتن زنجیر چرخ در هنگام رانندگی در جاده‌های برفی، عمده ترین مشکلی است که به گفته جهانی علاوه بر بروز مشکلاتی برای خود رانندگان، سبب ایجاد تداخل ترافیکی، انسداد مسیر و کند شدن عملیات برفروبی شده و نهایتاً گاهی اوقات موجب نارضایتی مردم و عدم خدمت‌رسانی مطلوب به سایر کاربران جاده‌ای می‌شود.

مدیرکل راهداری استان از مردم خواست: علاوه بر همراه داشتن زنجیر چرخ در فصل سرما، حتما قبل از اقدام به سفر یکبار نحوه بستن زنجیر چرخ را تمرین کرده و پس از اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی مسیر مورد نظر، اقدام به سفر کنید.

وی در پایان یادآور شد: برای اطلاع از آخرین وضعیت آنلاین ترافیکی و جوی راهها، سامانه‌های تلفن گویای ۱۴۱ ، سایت www 141.ir، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ و اپلیکیشن موبایلی ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در سراسر کشور در خدمت و دسترس عموم مردم قرار دارد که امید است با بهره‌گیری از آن‌ها، روز به روز شاهد سفر آگاهانه کاربران جاده‌ای و کاهش سوانح رانندگی باشیم.