شناسهٔ خبر: 101524 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش برف و باران امروز در مناطقی از غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز/جو آرام در بیشتر مناطق کشور در روز سه‌شنبه

شدت گرفتن موج آلودگی هوا در تهران با برج‌سازی‌های منطقه 22 کارشناس سازمان هواشناسی از بارش برف و باران امروز در مناطقی از غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز پانزدهم آذر و هفته پیش‌رو اعلام کرد.

وی با بیان اینکه امروز در مناطقی از غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران و گاهی وزش باد شدید را انتظار داریم، گفت: همچنین در ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف خواهد بود و از بعدازظهر امروز نیز در شرق و شمال شرق وزش باد شدید شروع خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را نیمه ابری تا ابری همراه با گاهی بارش پراکنده و وزش باد اعلام کرد و افزود: حداکثر دمای تهران برای فردا ۱۲ درجه بالای صفر و حداقل دما نیز به چهار درجه بالای صفر خواهد رسید.

رفیعی، سردترین مرکز استان را امروز بجنورد با دمای حداقل پنج درجه زیر صفر گزارش و اعلام کرد: شهرکرد چهار درجه زیر صفر و بیرجند سه درجه زیر صفر بعد از بجنورد سردترین مراکز استان گزارش شده‌اند؛ همچنین گرم‌ترین مرکز استان دیروز بندرعباس با دمای حداکثر ۲۹ درجه بالای صفر و پس از آن اهواز با ۲۴ درجه بالای صفر بودند.

وی برای روز سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را پیش‌بینی کرد و افزود:‌ همچنین بعدازظهر چهارشنبه در آذربایجان‌های شرقی و غربی و کردستان رگبار پراکنده باران و گاهی وزش باد شدید همراه با افزایش نسبی دما را انتظار داریم.

رفیعی برای روز پنج‌شنبه نیز پیش‌بینی کرد: علاوه بر استان‌های آذربایجان‌ شرقی، غربی و کردستان در استان‌های کرمانشاه، همدان، زنجان و اردبیل نیز رگبار باران گاهی همراه با وزش باد شدید روی خواهد داد؛ همچنین در مناطق کوهستانی بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه نیز در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده و در مناطق مرکزی کشور، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در تهران و سمنان پدیده قالب وزش باد خواهد بود، گفت: از بعدازظهر سه‌شنبه تا پنج‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر افزایش نسبی دما روی می‌دهد.

به‌گفته رفیعی، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران، کرج، اصفهان و مشهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.