شناسهٔ خبر: 101537 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به جهت استقبال از طرح جهش تولید مسکن انجام شد:

تمدید مهلت ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان تا پایان آذرماه

امیر زاغیان اصفهان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مهلت ثبت نام اهالی استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن با توجه به افزایش تقاضا در شهرهای مختلف، همزمان با سراسر کشور تمدید شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: مطابق با اعلام وزارت راه و شهرسازی و با توجه به استقبال و درخواست متقاضیان برای ثبت نام در شهرهای مختلف، مهلت ثبت نام در این طرح تمدید شد.  

 وی افزود: اهالی استان اصفهان که متقاضی بهره‌مندی از مزایای این طرح هستند می‌توانند تا پایان آذرماه جاری با مراجعه به سامانه «ثمن» به آدرس saman.mrud.ir برای نامنویسی در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند.  

 معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه شرایط ثبت نام در این طرح تسهیل یافته است اذعان داشت: پیش‌تر متقاضیان برای ثبت نام می‌بایست چهار شرط شامل عدم استفاده از امکانات دولتی در حوزه مسکن از اول انقلاب (فرم ج سبز)، عدم وجود مالکیت خصوصی از اول فرودین ۱۳۸۴، تاهل و سابقه حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا را دارا می‌بودند که در حال حاضر دو شرط از این شروط تسهیل بیشتری یافته است.  

 وی افزود: براساس مصوبات دولت و مطابق با اعلام وزارت راه و شهرسازی شرط مالکیت خصوصی از بیش از ۱۶ سال به ۵ سال کاهش پیدا کرده و سابقه سکونت در شهر موردتقاضا نیز تقلیل یافته است. که در خصوص سابقه سکونت تصمیم ‌وزارت راه و شهرسازی بر این است که در کلانشهرها همان ۵ سال باقی بماند ولی در سایر شهرها این شرایط تسهیل شود و کاهش یابد.  

 زاغیان با بیان اینکه برنامه این استان در طرح نهضت ملی مسکن معادل ۵.۷ درصد نسبت به کشور است گفت: براین اساس در سطح استان اصفهان برای یک سال نیاز به ساخت حدود ۶۰ هزار واحد است که این عدد برای چهار سال به بیش از ۲۰۰ هزار واحد می‌رسد.  

 وی عنوان کرد: در حال حاضر از ۱۰۹ شهر استان اصفهان برای تعداد ۴۳ شهر تامین زمین شده که هم اکنون امکان ثبت نام در سامانه برای این شهرها فراهم است.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ثبت‌نام برای شهرهای فولادشهر، بهارستان، مجلسی، شاهین‌شهر، شهرضا، کاشان، اردستان، اژیه، انارک، برزک، تودشک، تیران، جندق، حسن‌آباد، خوانسار، خور، داران، دهق، زواره، سده لنجان، علویجه، فرخی، فریدونشهر، گلپایگان، مهاباد، میمه، نصرآباد، نوش آباد، نیاسر، هرند، ورزنه، وزوان، کمه، کوهپایه، آران وبیدگل، ایمانشهر، باغ بهادران، بویین ومیاندشت، طالخونچه، فلاورجان، قهدریجان، گلدشت و نطنز انجام می‌شود.