شناسهٔ خبر: 101564 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان:

۴۷ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان همدان ثبت نام کردند

همدان مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت که حدود ۴۷ هزار نفر به عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای بازگشایی سامانه ثبت نام وزارت راه و شهرسازی در استان همدان تا (۱۴ آذر) در این استان نام‌نویسی کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان (همدان) داریوش حسینی افزود: با تصمیم شورای ملی مسکن، نام نویسی در این طرح تا پایان آذر تمدید شده و متقاضیان مسکن در استان همدان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی طرح به نشانی www.saman.mrud.ir درخواست خود را ثبت کنند.

وی اظهار داشت: طرح الحاق ۶۸۵ هکتار زمین به حریم شهر همدان مراحل پایانی خود را می گذراند و همه واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن نیز در این اراضی ساخته می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه تعداد متقاضییان جدای از ثبت نام کنندگان طرح «اقدام ملی و تولید مسکن» هستند،  افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن،  ۸۰ درصد اعتبار ساخت این واحدها از طریق تسهیلات پرداختی به متقاضیان تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: در شهر همدان تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان، در دیگر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی نیز ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد: سود بازپرداخت این تسهیلات برای واحدهای روستایی و متقاضیان سه دهک اول پنج درصد، دهک های میانی ۹ درصد و دهک‌های بالا نیز ۱۲ درصد است.

به گفته وی، جلسات شورای مسکن استان همدان نیز برای پیگیری اقدامات و فعالیت های انجام شده مرتبط با طرح مسکن ملی، هر ۲ هفته یکبار به ریاست استاندار تشکیل می‌شود.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ استان همدان با وسعتی نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌ است.

پیش بینی می شود نزدیک به ۱۰۰ هزار متقاضی طرح ملی نهضت مسکن در استان همدان نام نویسی کنند. ساخت و تحویل چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال و در طول فعالیت دولت سیزدهم انجام خواهد شد.