شناسهٔ خبر: 101595 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عملکرد سه ماه نخست دولت سیزدهم در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

خرید ۱۸ دستگاه ماشین‌آلات راهداری و ۱۰ دستگاه تجهیزات راهداری زمستانی/ بازسازی اساسی، تعمیر و راه‌اندازی ۳۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین

ماشین آلات راهداری خرید ۱۸ دستگاه ماشین‌آلات راهداری و ۱۰ دستگاه تجهیزات راهداری زمستانی از جمله اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سه‌ ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، وزارت را‌ه‌وشهرسازی با تدوین گزارشی به ارائه دستاوردهای خود در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف از جمله سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در زمینه مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات پرداخته است.

بر اساس این گزارش، ۱۸ دستگاه ماشین‌آلات راهداری همچون بیل مكانیكی، لودر و گریدر از محل اعتبارات ملی و اسناد خزانه به مبلغ ۶۳۰ میلیارد ریال توسط ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها خریداری شده است.

همچنین خرید ۱۰ دستگاه تجهیزات راهداری زمستانی همچون تجهیزات خط‌كشی، تجهیزات جرثقیل، نمك‌پاش و تیغه برف‌روب، فلاسك لكه‌گیر آسفالت، قیرپاش، موتورجوش و موتور برق به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال توسط ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها از دیگر اقدامات انجام شده در این بازه زمانی به‌شمار می‌رود.

آنگونه که در این گزارش آمده است، بازسازی اساسی، تعمیر و راه‌اندازی ۳۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین راهداری به مبلغ ۷۵۰ میلیارد ریال و بهسازی، تكمیل و تجهیز ۵۹ باب راهدارخانه، انبار شن و نمك و آشیانه ماشین‌آلات به مبلغ ۱۲۰میلیارد ریال توسط ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها از دیگر اقدامات انجام شده در این دوره هستند.