شناسهٔ خبر: 101608 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان خبر داد:

ابلاغ دستورالعمل دوره‌های آموزشی ورود به حرفه مهندسان برای نمرات ۴۸ و۴۹ سال‌جاری /ارسال نتایج دوره‌های آموزشی توسط مدیران کل راه و شهرسازی به وزارتخانه

حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان دستورالعمل دوره‌های آموزشی ورود به حرفه مهندسان مرداد امسال را برای نمرات ۴۸ و ۴۹ که با موافقت وزیر راه و شهرسازی به شکل مشروط پذیرفته شدند جهت اجرا به مدیران کل راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مکاتبه با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها و ابلاغ دستورالعمل دوره‌های آموزشی ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و معماران تجربی برای نمرات ۴۸ و ۴۹ که در سال جاری به شکل مشروط با موافقت وزیر راه و شهرسازی به عنوان قبولی شناخته شدند، خبر داد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تصریح کرد: دستورالعمل صرفا برای داوطلبان آزمون مرداد ۱۴۰۰ بوده و قابل تعمیم به آزمون‌های دارای اعتبار قبل و آزمون‌های دوره‌های آتی نخواهد بود. بنابراین آن دسته از شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب حدنصاب قبولی نشده‌اند و مشمول این دستورالعمل نمی‌شوند می‌توانند در آزمون‌های دوره بعد شرکت کنند.

متن کامل دستورالعمل را اینجا بخوانید

متن مکاتبه مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با مدیران کل راه و شهرسازی بدین شرح است: پیرو اعلام نتایج آزمون‌های ورود به حرفه مردادماه ۱۴۰۰ مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی و نظر به موافقت وزیر راه و شهرسازی برای مساعدت با شرکت‌کنندگان آزمون مذکور به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا، به اطلاع می‌رساند داوطلبانی که دارای  نمرات ۴۸ و ۴۹ هستند مشروط به گذراندن دوره‌های آموزشی و قبولی در آزمون پایان دوره و اخذ گواهینامه تا پایان اسفند ۱۴۰۱ به عنوان قبول‌شدگان آزمون مرداد ۱۴۰۰ محسوب می‌شوند به پیوست دستورالعمل مذکور جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

دستورالعمل صرفا برای داوطلبان آزمون مرداد ۱۴۰۰ بوده و قابل تعمیم به آزمون‌های دارای اعتبار قبل و آزمون‌های دوره‌های آتی نخواهد بود. بنابراین آن دسته از شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب حدنصاب قبولی نشده‌اند و مشمول این دستورالعمل نمی‌شوند، می‌توانند در آزمون‌های دوره بعد شرکت کنند.

به جهت تسریع در روند صدور پروانه اشتغال به کار متقاضیان، فهرست نتایج لیست شرکت‌کنندگان دوره‌های آموزشی به محض اتمام دوره و موفقیت در آزمون صرفا در قالب جدول اکسل به دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ارسال شود.