شناسهٔ خبر: 10163 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آسفالت ۹۵ درصد از راه‌های روستایی شهرستان بروجرد

آسفالت راه روستایی مدير كل راه و شهرسازي استان لرستان از آسفالت ۹۵ درصد از مجموع ۵۴۰ کیلومتر راه روستایی شهرستان بروجرد در استان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان لرستان، شهرام ملكي در این خصوص اظهار کرد: پنج درصد باقی‌ مانده از مجموع آسفالت راه‌ ‏های روستایی مربوط به روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار است که مناسب‌ سازی و آسفالت آنها توجیه اقتصادی برای دولت ندارد.

وی با اشاره به اینکه بهسازي راه های روستایی در گذشته فقط برای روستاهای بالای ۵۰ خانوار اجرایی ‏‌شده است، اضافه کرد: در حال حاضر این آمار به روستاهای بالای ۲۰ خانوار نيز  اختصاص داده شده  است.

ملكي در ادامه اعلام کرد: پس از پایان عمليات آسفالت راه هاي روستایی برای روستاهای داراي بيش از ۲۰ خانوار،  تلاش ها برای آسفالت راه ارتباطي سایر روستاها نیز در دستور کار قرار می گیرد.

حفاظت از حریم راهها در لرستان

صحبت اله بزرگزاده مدير راهداري اداره کل راه و شهرسازي استان لرستان همچنین در خبری دیگر از اقدامات اداره برای جلوگیری از ۱۱۲  مورد تجاوز به حریم راه در طول محورهای حوزة استحفاظی لرستان در سه ماهه اول سال ۹۴ خبر داد و گفت: علی رغم اینکه انجام هرگونه عملیات نظیر دیوارکشی ، ساخت و ساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه ممنوع بوده و انجام اينگونه عمليات در شعاع یکصد متری پس از حريم قانوني راه نيز منوط به  اخذ مجوز از اداره کل راه و شهرسازي است، متأسفانه برخی اشخاص حقيقي و حقوقي بدون هماهنگی مبادرت به ساخت و ساز غیر قانونی در این محدوده کرده و حریم قانونی راه را رعایت نمی کنند.

  وی با اشاره به اینکه رعایت حریم قانونی محورهای اصلی ، فرعی و روستایی ضروری است  ، تأکید کرد : از انتهای حریم قانونی راه ، یک محدوده سی متری به عنوان نوار با کاربری تأسیسات زیربنایی به منظور عبور خطوط لولة آب ، گاز و نفت و همچنین شبکه های برق و مخابرات در نظر گرفته شده که متقاضیان می توانند پس از مراجعه به اداره کل راه و شهرسازي و اخذ مجوز کتبی ،  نسبت به عبور این تأسیسات در این محدوده اقدام کنند.

بزرگزاده اضافه کرد : چنانچه افراد بدون اخذ موافقت راه و شهرسازي اقدام به ساخت و ساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه و شعاع یکصد متری پس از آن کنند ، عوامل راهداری بر اساس قانون ایمنی راهها و راه آهن و با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی نسبت به تخریب تأسیسات و ساختمانهای احداث شده و رفع تمامی آثار تجاوز به حریم راه اقدام خواهند کرد ./

نظر شما