شناسهٔ خبر: 101662 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

محدوده شهر همدان در طرح جامع شهری ۷ هزارو۴۰۰ کیلومتر خواهد بود

همدان2 مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از الحاق ۶۸۰ هکتار اراضی به محدوده شهری استان و تصویب ان در طرح جامع خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان"داریوش حسینی"در خصوص روند روبه جلو طرح جامع شهری همدان اظهار کرد: در سال گذشته با برگزاری ۱۰۵ جلسه کارشناسی طرح جامع شهر همدان از ۵ هزارو ۷۰۰ کیلومتر مربع در سال ۱۴۰۰ به ۷ هزارو ۴۰۰ کیلومتر مربع رسیده است.

وی در رابطه با وسعت شهر در طرح جامع ادامه داد: دولت با توجه به نیاز و سرانه شهر و آمار جمعیت وسعت شهر را مشخص میکند و ما در شهر همدان با ثبت نام هایی که در طرح نهضت ملی مسکن و اجرای ۶ مرحله طرح اقدام ملی که حدود ۵۰ هزار داوطلب ثبت نام کردند، ۶۸۰ هکتار از اراضی منطقه شورین را برای الحاق به محدوده شهر جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در طرح جامع همدان مطرح کرده ایم و زمانی که در شورایعالی شهرسازی کشور موافقت شود اراضی مذکور به محدوده شهر الحاق خواهد شد.

حسینی در رابطه با اراضی پیشنهادی در منطقه شورین اظهار کرد: برای اراضی مذکورجهت اجرای مرحله جدید طرح ملی مسکن معارض وجود دارد که با بررسی های انجام شده حق و حقوق مردم پرداخت خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان در پاسخ به اینکه آیا امکان بزرگتر شدن شهر وجود دارد؟ بیان کرد: طرح جامع شهری با توجه به ضوابط و قوانین پیش میرود، سلیقه ای نیست و براساس جمعیت و نیاز شهر دولت اراضی مورد نیاز را به محدوده شهر اضافه میکند و شهر را گسترش می دهد.

حسینی ادامه داد: طرح جامع شهری ۱۰ سال قابل اجراست و در صورتی که شهر توسعه یابد و یا افزایش چمشگیر جمعیت داشته باشد طرح جامع بازنگری خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان در پایان در خصوص شفافیت طرح جامع همدان خاطر نشان کرد: در جلساتی که در استان برگزار شده است نمایندگان حضور داشته و زیر نظر کارشناسان و مشاوران طرح جامع بررسی شده است و نظراتی که در جلسات مطرح شده مورد بررسی قرارگرفته است.