شناسهٔ خبر: 101664 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید هیات قطری از بندر بوشهر/ تاکید طرفین بر اتخاذ راهکار مناسب برای ارتباط مستمر بین بندر الرویس قطر و بوشهر/ صادرات به قطر تسهیل می شود

بازدید اتخاذ راهکار مناسب برای ارتباط مستمر بین بندر الرویس و بوشهر و تسهیل صادرات به قطر در دستور کار رئیس بندر الرویس قطر و اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر، قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خالد عبداله محمد الجبر النعیمی؛ رئیس بندر الرویس قطر  در بازدید از بندر بوشهر و نشست با مدیرکل و معاونین اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر، گفت: ضرورت دارد، همکاری بین بندر الرویس و بوشهر افزایش پیدا کند بر این اساس از بخش خصوصی دو کشور می‌خواهیم که فعالیت خود را گسترش دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای آنکه سطح همکاری‌ها افزایش پیدا کند، بایستی مشکلات احصاء و راهکارهای مناسب جهت ارتباط مستمر اتخاذ شود.

 سیاوش ارجمندزاده؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر نیز در این نشست، گفت: بندر بوشهر؛ یکی از بنادر تاریخی و با قدمت ایران است که از دیرباز به امر تجارت و بازرگانی مشغول بوده و در تمامی ادوار رابطه و تعامل خوبی با کشورهای همسایه داشته است.

 وی افزود: بندر بوشهر، ظرفیت بسیار خوبی دارد و در این راستا آماده تسهیل سازی صادرات به قطر هستیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنی است هیات قطری متشکل از رییس بندر الرویس قطر، مدیر بخش دریایی گمرک و رییس بخش گمرکی و بازرسی بندر حمد از توانمندی‌ها و تاسیسات بندر بوشهر و بندر دیر به عنوان نزدیک ترین بندر به قطر و انتخاب آن به منظور کریدور شمال-جنوب در جهت انتقال کالاهایی ترانزیتی از کشورهای دیگر، بازدید کردند.