شناسهٔ خبر: 101673 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای سرعت بخشی به پروژه های نهضت ملی مسکن انجام گرفت؛

دیدار مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با انبوه سازان و سازندگان مسکن

انبوه سازان با هدف سرعت بخشی به پروژه های نهضت ملی مسکن در محل اتاق بازرگانی تهران جمع کثیری از انبوه سازان با مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران نشستی برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، با هدف سرعت بخشی به پروژه های نهضت ملی مسکن در محل اتاق بازرگانی تهران جمع کثیری از انبوه سازان با مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران نشستی  برگزار کردند.

خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در این نشست گفت: نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین طرح‌های کلان دولت سیزدهم است که طی آن احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در چهارسال دولت سیزدهم عملیاتی و اجرایی خواهد شد که از این مقدار ۶۰۰ هزار واحد سهم استان تهران در ۴۸ شهر استان، شهرهای جدید و بنیاد مسکن بوده و در این راستا دعوت ازسرمایه گذاران، انبوه سازان و تسهیل فرآیندها از اهم اموراست.

وی گفت: با ابلاغ قانون جهش تولید مسکن، وزارت راه و شهرسازی، سامانه ثمن (سامانه نهضت ملی مسکن) را به نشانی saman.mrud.ir به منظور نام‌نویسی متقاضیان مسکن راه‌اندازی کرد و از ۲۸ مهرماه و همزمان با راه‌اندازی سامانه، متقاضیان مسکن این امکان را یافتند تا با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، عدم مالکیت خصوصی و عدم استفاده از امکانات دولت نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و ثبت نامه ها تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت.

محبت خواه گفت: در دیدار با انبوه سازان بر عزم جدی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران بر حمایت از سازندگان و انبوه سازان، ارتباط موثر با پیمانکاران و سرعت بخشی به پروژه ها تاکید شد و موانع و مشکلات مورد بررسی و تدقیق قرار گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی تهران گفت: وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد با استفاده حداکثری از ظرفیت سازندگان و انبوه‌سازان داخلی عرضه سالانه یک میلیون واحد مسکونی را تحقق ببخشد، وی از عزم جدی نهادهای مسئول بالاخص استانداری تهران در همراه کردن شهرداران و دستگاه های خدمات رسان و تشکیل جلسات شورای مسکن استان به صورت مستمر و منظم در راستای رفع موانع و باحضور استاندار تهران طی هر دو هفته یک بار خبر داد.

 وی درپایان گفت: یکی از ویژگی‌های نهضت ملی مسکن، تسریع در انجام پروژه‌ها، افزایش کیفیت و استفاده از فناوری‌های نوین ساخت است و ضرورت دارد صنعت ساختمان از نظر کیفیت، قیمت و سرعت در ساخت متحول شود و در این مسیر باید از شیوه‌های نوین ساخت بهره‌مند شویم زیرا بخشی از شیوه‌های سنتی زمانبر، فاقد کیفیت لازم و سرعتی است که ملاک‌عمل در اجرای تولید مسکن نهضت ملی است.