شناسهٔ خبر: 101676 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب به کشور/ هوای آلوده تهران، البرز و اصفهان ناسالم برای همه گروه‌های سنی/خیزش گردوخاک در غرب، شمال‌غرب و جنوب‌غرب

آلودگی هوا کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی از شمال‌غرب به کشور از خیزش گردوخاک در غرب، شمال‌غرب و جنوب‌غرب خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۱۷ آذر و روزهای آتی تشریح کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز جوی آرام و پایدار را در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی کردیم که این شرایط سبب تداوم شرایط هوای ناسالم در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

گودرزی افزود: امروز در تهران، کرج و اصفهان شرایط برای همه گروه‌های سنی ناسالم است و هشدار نارنجی برای همه گروه‌های سنی صادر شده است. به شهروندان توصیه می‌شود تا از ترددهای غیرضروری به ویژه افراد سالمند، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری خودداری کنند. همچنین شهروندان از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز منع شده‌اند.  

وی اعلام کرد: از اواخر وقت امشب سامانه بارشی جدید از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود و بخش‌هایی از آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان و کرمانشاه امشب بارش دارند. این سامانه فردا علاوه بر مناطق اعلام شده استان‌هایی همچون زنجان، اردبیل، قزوین، همدان و بلندی‌های استان تهران را نیز در برمی‌گیرد. جمعه بارش‌ها به شکل پراکنده در مازندران، گلستان و خراسان‌شمالی ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی بعدازظهر امروز و فردا در مناطقی از غرب، شمال‌غرب و جنوب‌غرب، وزش بادهای شدید دارند که در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک است.

وی افزود: برای روزهای امروز و فردا پدیده گرم‌باد و افزایش دما را برای استان‌های ساحلی خزر داریم. تهران نیز امروز هوایی ابری تا نیمه‌ابری را دارد و بیشینه دمای پایتخت به ۱۳ درجه بالای صفر می‌رسد.

گودرزی توضیح  داد: ایستگاه شهرستانک با دمای کمینه ۸ درجه زیرصفر سردترین و میناب با ۳۱ بالای صفر، گرم‌ترین منطقه در کشور، گزارش شد.