شناسهٔ خبر: 101697 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

رشد پروازهای بین‌المللی نسبت به شهریور و مهرماه سال گذشته/ رفع موانع بهره‌برداری از باند جدید فرودگاه زاهدان/ گسترش چشمگیر پروازهای داخلی و بین‌المللی فرودگاه تبریز

فرودگاه تبریز گسترش چشمگیر شبکه پروازهای داخلی و بین‌المللی فرودگاه تبریز و آغاز بهسازی تاکسی‌وی موازی در فرودگاه شیرازاز اهم اخبار در حوزه هوایی در هفته‌ گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته‌ای که گذشت در حوزه هوایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

لزوم پایبندی به برنامه زمان‌بندی بهسازی باند ۲۹ چپ مهرآباد

بيست و پنجمين جلسه کنترل پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه بين‌المللی مهرآباد با تاکيد بر ضرورت پايبندی تمامی دست‌اندرکاران به برنامه زمانبندی برگزار شد.

رشد پروازهای بین‌المللی نسبت به شهریور و مهرماه سال گذشته

بررسی آمار پروازهای خارجی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در شهریورماه سال جاری نشان می‌دهد این پروازها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌اند.

بهره‌برداری از پروژه توسعه ترمينال فرودگاه بين‌المللی مشهد تا پايان سال

عضو هيات مديره و راهبر عمليات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران از بهره‌برداری پروژه توسعه ترمينال فرودگاه بين‌المللی مشهد تا پايان سال جاری خبر داد.

ارتقای شاخص رضايت مسافران با حدود دو ميليون بازخورد در فرودگاه‌های بين‌المللی کشور

مدير راهبری مرکز ايمنی و عمليات اضطراری و نظارت بر کيفيت خدمات فرودگاهی از متوسط شاخص رضايت ۷۳.۳ درصدی مسافران در فرودگاه‌های بين‌المللی کشور در هشت ماه سال جاری از حدود دو ميليون بازخورد ثبت شده خبر داد.

رفع موانع بهره‌برداری از باند جدید فرودگاه زاهدان

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان از اجرای چندین پروژه مهم و بزرگ در فرودگاه‌های استان طی ماه‌های اخیر با وجود محدودیت‌های مالی و بحران کرونا خبر داد.

گروه بررسی سوانح هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری مستقل شد

 بر اساس آیین نامه جدید بررسی سوانح هوایی، گروه بررسی این سوانح مستقل از سازمان هواپیمایی کشوری اقدام به بررسی سانحه خواهند کرد. 

کاهش میزان ابطال پروازها

براساس اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، درصد پروازهای تاخیردار به کل پروازها در مهرماه سال جاری نسبت به ماه شهریور افزایش یافته است.

رشد پروازهای بین‌المللی نسبت به شهریور و مهرماه سال گذشته

فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، در ماه‌های اخیر شاهد توسعه پروازهای داخلی و بین‌المللی بوده و با تقویت زیرساخت‌ها و گسترش شبکه پروازی در حال تبدیل شدن به هاب فرودگاهی منطقه شمال-غرب کشور است.

«اومیکرون» ایرلاین‌ها را تهدید می‌کند

یاتا درباره تاثیر محدودیت‌های ناشی از شیوع سویه «اومیکرون» ویروس کرونا بر احیای صنعت هوانوردی هشدار داد.

همه باید به اهداف ترسیم شده از سوی ایکائو پایبند باشند

رئيس سازمان هواپيمايی كشوری گفت: اهدافی كه ايكائو برای حمل‌ونقل هوايی ترسيم كرده، مقررات پايه‌ای است كه بايد همه به آن پايبند باشند.

آغاز بهسازی تاکسی‌وی موازی در فرودگاه شیراز

مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس از بهسازی تاکسی‌وی موازی در فرودگاه شیراز خبر داد.