شناسهٔ خبر: 101719 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان:

بررسی اعتراض آزمون ورود به حرفه مهندسان در حال انجام است/ نتایج بررسی نهایی اعتراض‌ها ۲۳ آذر اعلام می‌شود

ساختمان وزارت راه دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان اعلام کرد: تمامی داوطلبان می‌توانند از سه‌شنبه ۲۳ آذر با مراجعه به سامانه آزمون‌ها به آدرس inbr.ir کارنامه آزمون ورود به حرفه مهندسی خود را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با تاکید بر اینکه بازنگری کارنامه شرکت‌کنندگانی که به نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسی خود اعتراض داشتند در حال انجام است از اعلام نتایج بررسی‌ها در ۲۳ آذر خبر داد.

دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان اعلام کرد: پیرو اعلام نتایج آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان، معماران تجربی و صلاحیت کارشناس ماده ۲۷ مورخ مردادماه ۱۴۰۰، بدینوسیله به اطلاع کلیه شرکت‌کنندگان آزمون‌های یاد شده می‌رساند، با توجه به بررسی‌های در حال انجام پیرامون بازنگری در نتایج آزمون‌های ورود به حرفه و بررسی سوالات توسط کمیته‌های طراحی سوالات و کمیته‌های تجدیدنظر، نتایج قطعی آزمون‌های موصوف در حال استخراج است و تغییرات لازم در کارنامه داوطلبان اعمال خواهد شد. بنابراین كليه داوطلبان می‌توانند از روز سه‌شنبه مورخ ۲۳ آذر ۱۴۰۰ با مراجعه به سامانه آزمون‌ها به آدرس الکترونیکی inbr.ir نسبت به دریافت کارنامه خود اقدام کنند.

در اجرای دستورالعمل ثبت‌نام آزمون‌های مردادماه ۱۴۰۰ با توجه به بررسی‌های دقیق انجام شده، نتایج اعلام شده قطعی است و صرفأ قبولی شرکت‌کنندگانی که کلیه شرایط شرکت در آزمون را مطابق راهنمای ثبت نام آزمونها احراز کرده‌اند مورد تائید بوده و نتایج ياد شده به مدت ۳ سال از تاریخ برگزاری آزمون دارای اعتبار است. آن دسته از شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب حدنصاب قبولی نشده‌اند می‌توانند در آزمون‌های دوره بعد شرکت کنند.

در خاتمه خاطر نشان می‌شود، گواهی قبولی صرفا یکی از مدارک لازم برای صدور پروانه اشتغال به کار بوده و سایر مدارک مورد نیاز توسط ادارات کل راه و شهرسازی و واحدهای صدور پروانه اشتغال، کنترل و بررسی خواهد شد. بدیهی است صرف قبولی در آزمون بدون احراز سایر شرایط، تعهدی برای صدور پروانه اشتغال به کار ایجاد نمی کند.