شناسهٔ خبر: 10172 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پایان عملیات روكش آسفالت ۱۰ كيلومتر از محور کرج - چالوس / اعمال محدوديت‌هاي ترددي

آسفالت راه روستايي مدير ساخت و توسعه راه‌هاي اداره كل راه و شهرسازي البرز اعلام کرد: عمليات اجراي روكش آسفالت محور كرج - چالوس در محدوده استان البرز از تيرماه جاري آغاز و تاكنون ۱۰ كيلومتر آن انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان البرز ،افشين پيرنون در این خصوص بیان کرد: عمليات روكش آسفالت محور كرج - چالوس در حوزه استحفاظي استان البرز از تونل كندوان به سمت ميدان اميركبير در كرج به طول ۷۰ كيلومتر، از ابتداي تيرماه جاري آغاز شده است. برآورد اعتباراين پروژه ۲۰ ميليارد تومان بوده و قرار است ظرف كمتر از دو سال به پایان برسد.

وی در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد از اعتبار اين پروژه از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور تأمين شده است.

پیرنون با اشاره به اينكه در حال حاضر براي اجراي عمليات روكش آسفالت محور كرج – چالوس دو اكيپ راه سازي در اين محور مشغول فعاليت هستند، اظهار كرد: اكيپ اول از ابتداي تونل كندوان به سمت كرج و اكيپ دوم از محدوده خوزنكلا و پيچ هاي آدران به سمت كرج مشغول اجراي اين پروژه هستند.

وي درباره ترافيك چند كيلومتري روز گذشته در محدده تونل كندوان نیز گفت:اين ترافيك به علت حضور اكيپ راهسازي در اين محدوده بود چرا كه عمليات روكش آسفالت حين عبور ترافيك انجام مي شود.

استفاده روزانه يك‌هزار تن آسفالت در محور كرج - چالوس

وي در ادامه دليل ترافيك روز گذشته را توضيح داد و گفت: پيچ «آيينه» يكي از پيچ هاي حادثه خيز محور كرج – چالوس در كيلومتر ۶۴ قرار دارد عرض كم و موقعيت توپوگرافي اين پيچ ديد رانندگان را كاهش مي دهد به همين دليل حركت ترافيك در اين محدوده بايد با احتياط بيشتري انجام شود. روز گذشته اكيپ اجراي عمليات لايه نخست آسفالت اين پيچ را به پایان رساند.

اجراي عمليات روكش آسفالت محور كرج – چالوس تردد را با مشكل مواجه مي كند و اطلاع رساني به مسافراني كه در اين محور از شمال به جنوب در حركت هستند ضروري به نظر مي رسد در اين خصوص مدير ساخت و توسعه راه هاي اداره كل راه و شهرسازي البرز گفت: در حين اجراي عمليات مسير مسدود نيست ولي محدوديت هاي اعمال مي شود براي اعمال محدوديت ها مجوزهاي لازم اخذ شده است و از طريق صدا و سيما و همچنين راديو پيام اين محدوديت ها اعلام مي شود.

وي در ادامه ميزان استفاده روزانه آسفالت در محور كرج – چالوس را ۸۰۰ تا يكهزار تن آسفالت اعلام كرد و گفت: در پروژه روكش آسفالت محور كرج – چالوس براي اولين بار در كشور از آسفالت نيمه گرم اليافي استفاده مي شود.

اعمال محدوديت‌هاي ترددي در محور كرج - چالوس

مدير ساخت و توسعه راه هاي اداره كل راه و شهرسازي البرز استفاده از آسفالت نيمه گرم اليافي را در كاهش آلاينده هاي زيست محيطي مؤثر دانست و گفت: در اين آسفالت كه در دماي پايين تري ساخته مي شود مواد سمي استفاده شده در قير به مراتب كمتر است.

پيرنون گفت: آسفالت به كار رفته در اين جاده از تكنولوژي روز دنيا و با استفاده از الياف پلي اولفين و آراميد است كه بر اساس نتايج آزمايشگاهي فاكتور هاي مقاومتي ۲ تا ۵ برابر آسفالت معمولي را دارد.

وي در پايان اضافه كرد: اگر اجراي عمليات باعث سنگيني ترافيك محور شود با صلاحديد پليس راه و همچنين اداره كل راه و شهرسازي استان، براي تخليه بار ترافيكي اجراي عمليات به ساعات ديگر روز موكول خواهد شد.

عمليات روكش آسفالت محور كرج – چالوس هر روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر با محدوديت ترددي اجرا مي شود اين عمليات در ايام تعطيل و روزهاي خاص محدديت هاي ترددي اعمال نخواهد نمي شود.

نظر شما