شناسهٔ خبر: 101738 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تامین مسکن یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم است

بازدید معاون شهرسازی  وزارت راه و شهرسازی گفت: خانه دار شدن مردم یکی از مهمترین موضوعاتی است که دولت سیزدهم روی آن تاکید دارد و این مهم را پیگیری می‌‌کند. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد عصر پنجشنبه در جمع بندی سفر به جنوب کرمان افزود: اجرای طرح خانه دار شدن مردم با بررسی انجام شده در کرمان جنوبی با وجود اراضی در محدوده شهر بسیار خوب است که در صورت استقبال مردم این مهم محقق می شود.

وی ادامه داد: نوع تامین زمین در جنوب کرمان با توجه به فرهنگ و مطالبه مردم این منطقه با سایر نقاط کشور متفاوت است لذا نوع واگذاری نیز متفاوت خواهد بود که به دلیل توجه به شرایط اقلیمی و شرایط فرهنگی است.

وی اظهار داشت: تامین زمین خبر بسیار خوبی برای مردم است که با مشارکت مردم این اتفاق هر چه زودتر می تواند رقم بخورد.

تشکیل بانک اطلاعاتی برای واگذاری های خلاف طرح تفصیلی 

معاون شهرسازی وزارت راه و شهرسازی به واگذاری های خلاف طرح های جامع تفصیلی در سال های قبل توسط شهرداران قبلی یا ادارات دولتی اشاره کرد و گفت: در این واگذاری ها متاسفانه مشکلات بسیار زیادی برای مردم ایجاد شده که این واگذاری ها در جیرفت به اوج خود رسیده است.

وی افزود: این واگذاری ها نه کاربری مسکونی، نه داخل محدوده بوده لذا با تشکیل بانک اطلاعاتی باید مشخص شود که این زمین ها به چه افرادی واگذار شده است.

وی ادامه داد: این بانک اطلاعاتی کمک به پاسخگویی و تصمیم گیری می کند.

وی اظهار داشت: مقرر شد تا طی یک ماه فرماندار جیرفت این بانک اطلاعاتی را تهیه و مشخص کند چه کسانی زمین دولتی دریافت کرده یا نکرده اند که در تصمیم گیری نهایی نقش مهمی دارد.

تشکیل کارگروه مشترک برای رفع مشکل طرح های جامع و تفصیلی

معاون شهرسازی  وزارت راه و شهرسازی از تشکیل کارگروه مشترک برای رفع مشکل طرح های جامع و تفصیلی خبر داد و تصریح کرد: اگر معضلاتی در طرح های جامع و تفصیلی وجود دارد معمولا این طرح ها با وضع موجود و با خواسته های بعدی توسعه شهری شاید باهم مطابقت نداشته باشند.

وی افزود: مشکل مردم در این زمینه پیگیری می شود چون باید حق و حقوق مردم در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: این معضل واگذاری ملی در تمامی شهرها تکرار شده لذا با تشکیل کارگروه مشترک دنبال رفع اسن مشکل هستیم.

مالواجرد به بازدید از شهرستان های قلعه گنج، عنبرآباد، کهنوج، منوجان و جیرفت اشاره کرد و گفت: زمان اجازه نداد از تمام منطقه جنوب کرمان را بازدید کنیم لذا در فرصت های بعدی حتما از دیگر نقاط بازدید می‌کنیم. 

به گزارش ایرنا، وی نقطه قوت منطقه جنوب کرمان را پتانسیل بی نظیر طبیعی و اجتماعی مردم این منطقه برشمرد و گفت: این پتانسیل ها نقش مهمی در توسعه منطقه جنوب کرمان دارد.