شناسهٔ خبر: 101755 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۱۸۰ کیلومتر بزرگراه در استان لرستان در حال ساخت است

خیراله-خادمی-مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور.jpg مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه در استان لرستان در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و  مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور که وزیر راه و شهرسازی را در سفر به لرستان همراهمی می‌کند، با اشاره به بازدید قاسمی از راه آهن درود- خرم آباد گفت: این مسیر ریلی بخشی از طرح ریلی دورود-خرم آباد- اندیمشک و دورود- بروجرد- ملایر به طول ۳۹۴ کیلومتر است. راه آهن دورود- خرم آباد به طول ۱۱۴ کیلومتر با هدف توسعه اقتصادی و پیشرفت منطقه با اتصال مرکز استان به راه آهن سراسری احداث می شود.

وی ادامه داد: این مسیر ریلی موجب افزایش ظرفیت خط آهن سراسری جنوب و رفع تنگناهای خط آهن قدیم می شود و با این اتصال بروجرد، به راه آهن غرب کشور نیز متصل می شود.

خادمی با اشاره به دشواری عملیات اجرایی در این مسیر ریلی اظهار داشت: بیش از۳۵ درصد از مسیر راه آهن دورود- خرم آباد را پل و تونل تشکیل می دهد و از این جهت یکی از فنی ترین و در عین حال سخت ترین عملیات اجرایی در بین راه آهن های در حال ساخت کشور را داراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تامین بخشی ازاعتبار مورد نیاز این پروژه در سفر رییس جمهور به استان لرستان خبر داد و افزود: با تامین اعتبار عملیات اجرایی این پروژه مجددا آغاز شده و با برنامه زمان بندی شده ظرف مدت ۳ سال تکمیل خواهد شد. اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

 مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور سرعت طرح برای قطارهای مسافری را حداکثر ۱۶۰ کیلومتر و باری را ۱۲۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد و گفت: ترافیک پیش بینی شده در سال اول بهره برداری ۳ میلیون تن در بخش باری و یک میلیون نفر در بخش مسافری است و پیش بینی ترافیک در سال بیستم بهره برداری ۱۲ تن در بخش باری و ۳ میلیون نفر در بخش مسافری است.

خادمی در ادامه این سفر از بازدید پروژه های بزرگراهی استان لرستان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر ۴۸۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در استان موجود است که ۲۷۰ کیلومتر آن تکمیل و زیرعبور قرار دارد و ۱۸۰ کیلومتر آن در دست اجرا است.

وی از قول مساعد وزیر راه و شهرسازی در تامین اعتبار مورد نیاز برای اتمام بزرگراه های در دست ساخت خبر داد و گفت: با تامین اعتبار مورد نیاز کل محورهای ورودی و خروجی از استان لرستان تا پایان دولت سیزدهم به صورت چهارخطه در دسترس هموطنان قرار می گیرد.

خادمی بازدید از محور پلدختر- خرم آباد را بخش دیگری از برنامه این سفر اعلام کرد و بیان داشت: این محور در سیل سال ۱۳۹۸ تخریب شد که در حال حاضر عملیات اجرایی برای احداث مسیر جدید و بهسازی بخش های موجود در حال انجام است که بنا شد از محل ماده ۵۶ قانون اساسی تامین اعتبار صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تسریع در عملیات اجرایی آزادراه خرم آباد- بروجرد- اراک خبر داد و اظهار داشت: حدفاصل خرم آباد تا بروجرد در حال حاضر مورد بهره برداری قرار گرفته است و در این بازدید مقرر شد با تامین اعتبار لازم و تسریع در عملیات اجرایی حدفاصل بروجرد اراک نیز تا پایان دولت سیزدهم به عنوان بخشی از کریدور تهران- بندر امام خمینی آماده بهره برداری شود.